18 september 2008

Torsdagsspel

Får se om UEFA-cupspel går lika bra som spel i CL :)

Everton - S.Liege X2
Standardvar ytterst nära att pressa Liverpool till straffar i CL-kvalet. Nu får man en ny resa till Liverpool och jag tror man återigen gör en bra match. Everton har inlett PL svagt och har förlorat enkelt hemma mot Pompey och Blackburn medan man slagit nykomlingarna West Brom och Stoke på bortaplan. Man har en hel del spelare borta och jag ser inte hur man ska göra mål på Standard. SL har inlett sin liga bra med 3 vinster på 4 matcher och man satsar på UEFA-cupen. Standard kan mycket väl gå för 0-0 men jag har feeling för att deras spel passar Everton extremt illa och jag tror Standard lika gärna kan vinna så jag spelar X2 till 2,00 eller mer.


Rennes - Twente X2
Som ni säkert vet anser jag franska ligan vara för överskattad hos bookies och spelare i allmänhet. Det är en svag liga och Rennes har denna säsong startat svagt med 1 seger på 5 matcher. Twente har förvisso inte inlett holländska ligan bra heller då de har spelat 1-1 i säsongens båda matcher. I båda matcherna ledde man och tappade in kvitteringen i sista 10 minutrarna.
Rennes hade stora bekymmer med Stabaek i kvalet till UEFA-cupen och jag tror de får stora bekymmer med Twente också. Twente kvalade till CL men var chanslösa mot Arsenal. Nu är motståndet mycket svagare och Steve Mclarens män klarar minst oavgjort till 2,00 ikväll.


Nancy - Motherwell X2
Ytterligare en X2-halvgardering men denna är mer skrällbetonad. Jag spelar för att nancy har stora skadebekymmer med åtminstone 3 ordinarie borta, bl.a. Hadji och defensive kuggen Gavanon. man har inlett ligan svagt (bl.a pga dessa skador) och har 1 vinst på 5 matcher. Motherwell har även de 1 vinst på 5 i SPL och är väldigt orutinerade i Europeiska cuperna. Man har dock ett uttalat mål idag och det är att hålla tätt bakåt för att vinna hemma där man är kända för sin anfallsfotboll.
Med nancys skadebekymmer och svårigheter att skapa chanser känns 0-0 nära men jag hoppas att skottarna kan kontra in en vinstboll och spelar X2 till 2,80 eller mer.



I övrigt finns ett par favoriter som ska vinna på bortaplan.
Manchester City kan mycket väl vinna med 2-3 mål på Cypern och Valencia ska slå svagt bortamotstånd. Men då de båda bör vinna enkelt hemma mot sina motståndare och oddsen är lite i underkant så avstår jag spel på dem.

Inga kommentarer: