04 september 2008

Nu håller vi på Nadal

Del Potro gjorde en rejäl kämpainsats men förlorade i natt. 7-6, 7-6, 4-6, 7-5 blev vinstsiffrorna för Murray som nu får möta Nadal i semi.
Båda spelarna breakade en hel del, 7 breaks var för att vara exakt. Del Potro hade 2-0 och sedan 4-3 i egen serve i 4:e set men tappade båda gångerna sitt nästa servegame och lät Murray komma ikapp. Synd, men Del Potro har framtiden för sig. Han är bara ett år yngre än Murray men har bara spelat på touren sedan 2005, medan Murray har varit igång sedan 2002, så Del Potro känns nyare och mer yngre :)

Nåväl. Att han skulle kunna slå Nadal så som Nadal spelar just nu hade jag ändå inte trott på och jag tror att även Murray är chanslös. Federer lär vänta i finalen. Han spelar i natt sin kvartsfinal mot storskrällen Muller från Luxemburg. Kul att en 130-rankad spelare når kvarten i US Open. Müller har gjort det på bra sätt också. Både i andra omgången mot Haas och i tredje mot Almagro vände han 0-2 underlägen och i båda vann han 3:e set i tiebreak. Med tanke på att Müller kvalade in så är detta hans 8:e match i US Open i år.

Jag har fortfarande stora förhoppningar på att Nadal vinner detta åt oss.


I väntan på VM-kvalveckan framför oss så är det inte mycket spelbart inom fotbollsvärlden idag. Jag ska kolla runt och se om jag hittar några spel öht.

Inga kommentarer: