02 september 2008

Tisdagsspel

Först ska jag påminna om tennisspelet som finns kvar sedan igår.

Idag har jag dessutom 3 spel från Johnstones paint trophy i England. En turnering där det gärna skräller en del.


Aldershot - Swindon 2
Aldershot har inlett sin comeback till ligasystemet helt OK med 7 poäng på 4 matcher. Idag saknas en del spelare, bl.a. 2 viktiga fösvararna.
Swindon har även de inlett helt Ok med 6 poäng på 4 matcher. Man ligger en serie över Aldershot och är ett klart bättre lag. Idag saknas kaptenen men i övrigt spelar man med allra bästa lag i en turnering där annars lag gärna testar ungdomsspelare.
Swindon borde vara klarare favoriter sett till lagets klass och dagens trupper. 2,40 finns och det är för högt.

Northampton - Brighton 2
Northampton verkar överskattas pga vinsten i ligacupen mot Bolton. De var usla i helgen borta mot Tranmere (1-4) och efter premiärvinsten mot bottenlaget Cheltenham har man inte vunnit i ligan. Brighton spelar även de i League 1 och är ett topplag, vilket de även tippades som innan ligastarten.
Båda lagen saknar en del spelare idag men Nothamptons avbräck är större. Brighton är det bättre laget och om Northampton inte slagit Bolton så hade Brighton varit favoriter i detta möte. Nu får vi istället 2,50 och mer på 2:an, vilket är för högt IMO.


Stockport - Port Vale 1
Stockport gick på en rejäl mina i helgen då man förlorade hemma mot Scunthorpe med 0-3 men innan dess har man spelat helt Ok under de första veckorna av säsongen. Man spelar i League 1, en serie över Port Vale.
PV har inlett serien bra men är ett sämre lag än Stockport och ska ha riktigt svårt här. Båda lag har en del avbräck men inget som påverkar mitt tips här. 1,80 och mer på hemmasegern är bra.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Stockport 2.17 Pinnacle tar vi.

Anonym sa...

satte 100:- på allsvenskan igår.Man tackar..

Anonym sa...

2/3 Kanoners! Tack & Bock!

Anonym sa...

var får du all information ifrån? / Jonas

Anonym sa...

Svagt av Swindon men plusset är ju ändå ett faktum, snyggt!

Gött att hitta en till seriös spelblogg, jag länkar dig!

Eric sa...

Keep up the good work, älskar din spelblogg!

Anonym sa...

Hejsan,
Jag har en travsida där jag fäller storfavoriter gör gärna ett besök.

http://www.freewebs.com/outsidertips/index.htm