29 december 2009

Årets Bootenbookie

Skulle skrivit detta igår men nu blir det av. Min utnämning av årets sämsta bookie.


ÅRETS BOTTENBOOKIE:

EXPEKT


Ett spelbolag som alltid varit en B-version av och lillebror till Unibet. Man startade strax efter Unibet och i början stal man även odds från dem. Sedan ordnade man till sig lite men en sak har levt med Expekt sedan starten som i sig själv gör det till en B-bookie; den svaga och osnabba kundservicen.

När problem uppstår vill man fixa det snabbt och det gäller framförallt då pengar är inblandat. Det är inte ovanligt att en fråga som kräver respons på deras svar tar flera dagar att lösa. Inga svarsgarantier och enbart mailkontakt gör att det ofta är frustrerande att kontakta deras kundservice.
Att man sedan ofta får "icke-svar" eller rena spydigheter som svar gör inte saken bättre. Jag har aldrig stött på ett spelbolag med sämre kundservice och då har jag genom åren spelat på många "konstiga" bolag.

Men det är inte bara det som gör att Expekt blir årets bottenbookie. Deras sida har blivit allt sämre och segrare. Har du provat att spela Livespel hos Expekt? Även om du har provat så har du troligen misslyckats. Att lägga ett livespel tar för lång tid, ofta så lång tid att oddsen eller förutsättningarna ändras. Fruktansvärt illa skött och jag avråder alla frånatt försöka sig på det.

Under åren (inte i år för mig dock) har man även en förmåga att rätta fel och detta är den enda bookie jag genom åren fått ett spel annulerat genom att de påstod att jag spelat för pengar som vanns felaktigt (genom felrättning). Detta trots att jag hade täckning för spelet även utan vinstpengarna. Det redde sedan ut sig men jag miste då förtroendet (det lilla jag hade) och spelade inte på flera år hos Expekt förrän jag startade upp mitt konto under förra året.

Men nu är det slut med Expekt för min del. NO MAS!
Jag hade ett bekymmer med dem i år och det löste sig aldrig. Nu har jag spärrat mitt konto hos dem för evigt och grävt ned dem i samma latrin där skitbolag som SSP och andra hamnat.


Expekt är ÅRETS BOTTENBOOKIE men kan nöja sig med att inte bli det igen. De existerar inte för mig längre!


-------------------------------------------------------------------


Ett spelbolag som ryckt upp sig under senaste året är ett somjag hade på min "svarta lista", nämligen Betsafe. De har fortfarande en del brister men ligger långt från bottennoteringen och de kan mycket väl kliva uppåt i min ranking framöver.

Ett annat spelbolag som många har bland bottenbolagen är Svenska Spel. Men de får faktiskt ett hedersomnämnande i år Detta av två orsaker;
1. Man gör så gott man kan med de regler man måste följa.
2. Man har Topptipset, min favoritprodukt och den produkt som gett allra bäst avkastning på senare tid.

1 kommentar:

Rasmus sa...

Hejsan Mårten!

Roligt att du tycker vi har blivit bättre. Och ännu bättre ska de såklart bli! Har du några förslag på hur vi kan bättra oss så lyssnar vi mer än gärna!

Kontakta oss i på får Fanpage på Facebook, skicka ett mail till supporten eller prata med oss på twitter.com/betsafe


Ha en trevlig kväll
Mvh
Rasmus från Betsafe.com