13 december 2009

Söndagsspel

Visst brände favoriter igår. Alldeles för många och utedelningen på topptipset var enorm. Ingen lycka i övrigt då många matcher slutade kryss.

Nya tag idag. Först topptips. Sedan spel på en del matcher och ett par hästar. Samt två hundar.

1. Liverpool - Arsenal 44-32-24
Här är jag enormt inne på Liverpoolvinst. Torres tillbaka i hemmalaget som nu bara har Babel på skadelistan. Arsenal har blivit ett enmanslag och han saknas igen. Van Persie har visat sig vara ett enormt avbräck och jag tror Liverpool vinner. MEN.. på topptipset helgarderar jag eftersom Arsenal är understreckade på 24%.

2. Atalanta - Inter 11-24-65
Båda lagen har en del spelare borta men för Atalanta är avbräcken mer kännbara. Atalanta är värdelösa i år och spelar inte ens bra hemma. Inter går bra och borta har man vunnit 5 av 7 matcher Vinst blir det igen och jag singelstreckar trots att de är 65%-are. Atalanta är förvisso lågt streckade men jag ge dem ingen chans alla idag. 2:a

3. Milan - Palermo 81-13-6
Här har jag lite skrällkänsla. Milan har spelat i CL i veckan och har en del skador. Man vinner i Serie A men övertygar inte. Palermo kan mycket väl skrälla in 1-0 och då tror jag inte Milan vinner. Helgardering kan vara ett bud, men jag nöjer mig med 1X.

4. Sampdoria - Roma 30-34-36
Sampdoria på väg ner i form men är fortfarande obesegrade hemma (5-2-0). Roma har bra form men är svaga borta. Svårbedömt och helgardering vore kanske det bästa. Jag tror mycket på 0-0. Sampdoria lär försvara sig hårt medan Roma inte vill förlora. Garderar endast med Sampdoria då deras hemmastyrka kan vara det som väger över. 1X.

5. Almeria - Deportivo 27-30-43
Deportivo har förvånansvärt spelat bra på bortaplan i år men jag tror man får svårt mot ett Almeria, som förvisso förlorat mycket men som ändå spelar bra. Inga nya problem i hemmalaget medan Deportivo har en del tveksamma spelare. Jag går emot formen och tror att Almerias vänder. 1X.

6. A. Madrid - Villareal 53-28-19
Två lag som ryckt upp sig och jag tror Villareal mycket väl kan vinna. Värdet ligger helt klart på dem så de har klart högre vinstchans än 19%. Helgardering kan vara det bästa men jag går på värdet och vad jag sett av Villareal och chanssinglar 2:An Madrid har flera spelare på skadelistan eller nyss återkommande och Villareals spel har sett riktigt bra ut de senaste veckorna och de lär klättra i tabellen

7. Osasuna - Mallorca 46-32-22
Osasuna har 2 raka utan förlust och jag tror inte man förlorar idag heller. Mallis har ingen bortaseger och även om man har bra form på sistone så har man spelat mycket hemma. Valero saknas dessutom och då tappar man ett starkt anfallsvapen. 1X

8. Gijon - Sevilla 25-30-45
Se upp här. Sevilla saknar spelare; Fabiano, Squillaci, Escude och kanske Kanoute för att nämna några. Gijon är dessutom bra hemma. Helgardera! Sevilla brukar ha svårt här.


Systemet 144 rader:
1X2
2
1X
1X
1X
2
1X
1X2



-------------------------------------------
övriga spel:
Liverpool - Arsenal 1-2,20

Santander - Xerez 1-1,70
Bra favorit som ska vinna enkelt. Xerez är riktigt usla medan Santander lär vara fulla av självförtroende efter förra veckans kanonvinst borta mot Espanyol.


Hästar:
Kempton 2.25 - Passion overflow
Mycket bra favoritspel. 1,60 är bra. Gjorde en kanondebut som 2:a och möter nu klart överkomliga hästar.

Kempton 3.55 - Speak the truth
Vann över ett par bra hästar nästsenast just på Kempton (en springer här och är betrodd). Svagare i starten efter men kommer passa bra på banan och har bra lottning. 9,50 är värt ett eachwayspel


Kempton 5.25 - Wunder Strike
Vann på bra sätt senast men slipper mer handikapp och kan nu ta 3:e raka vinsten. Har vunnit här förut över denna distans och är ännu en bra favorit till 2,50.


Hundar
Oxford 2.38 1-Firey Ceilidh
Upp 2 klasser efter kanonlopp senast. Oftast brukar 2 klasser upp vara för mycket men FC har varit i högre klass tidigare under året (A2, nu är det A3). Varit borta i omgångar sedan sommaren och har därför halkat ner i klasserna. Nu verkar formen vara på gång och med en bra start blir det enkel vinst till dryga 3 i odds (hoppas jag)

Oxford 3.37 2-Swift Oscar
Upp i klass men har varit så bra och gjort sådana tider att han kan gå rakt igenom A4. Inledde sin karriär i denna klass och gick snabbt upp innan formen tröt. Den är tillbaka och SO är snabb ut. Kan bli spets om favoriten i box 1 missar lite men jag tror på vinst ändå och räknar med 3-4 ggr i odds.

Inga kommentarer: