23 december 2009

Topptipset

En hel del matcher som jag annars inte hade spelat på är med på topptipset. Cupmatcher och ligamatcher och jag spelar på den info jag har om lag och matcher.

1. Toulouse - Bordeaux 25-31-44
Toulouse gör en svag säsong. Bordeaux går däremot som tåget. 7 raka segrar i cup och liga och klar serieledning. Toulouse har en hel skador i truppen, bl.a. viktiga mittbacken Cetto. Bordeaux har nästan inga bekymmer alls. Diarra är avstängd och ett par spelare har varit småsjuka men inget som kommer påverka dagens match.
Bordeaux spelar så bra just nu och jag tror inte segerradern bryts idag. Säker 2:a

2. Le Mans - Monaco 36-33-31
Här är det fel favorit IMO. Monaco har brutit sin svaga form och har 2 raka utan förlust. Le mans har dock spelat bra hemma och vilade folk i senaste bortamatchen med sikte på denna match. Helgardera med Monaco som förstastreck. De brukar ha lätt här.

3. Lyon - Montpellier 62-24-14
Lyon vinner inte ligan i år. Man har tappat gentemot de senaste åren och framförallt har man sviktat hemma oftare än de senaste åren. Montpellier har tappat formen men är ändå ett lag i toppen och får inte nonchaleras. Lyon bör normalt vinna men de spelar så ojämnt att det finns bra värde i att gardera. 1X

4. Marseille - Auxerre 67-22-11
Marseille alldeles för stora favoriter. Man är väldigt upp och ner och Auxerre spelar ofta oavgjort på bortaplan. Helgardeing vore det bästa men jag har bara råd med 1X.

5. St Liege - Kortrijk 53-28-19
Cupmatch i Belgien. I ligan är det ganska jämnt mellan dessa två. Båda kryssar ofta men här tror jag på hemmasegern. Enl. uppgift kommer nämligen Kortrijk att ställa över flera spelare då ligan prioriteras till 100%. Stämmer den infon är detta en mycket bra singeletta.

6. Groningen - Nec 47-31-22
Cup i Holland. Här kan det skrälla. Groningen har stora skadebekymmer med flera ordinarie borta. Nec å andra sidan har enbart Schone skadad men han är iofs en av lagets viktigare spelare. Här måste man helgardera. Båda lagen underpresterar i ligan och cupen är ett sätt att hitta formen igen.

7. Heerenveen - PSV 27-30-43
Cup i holland. Båda lagen fick sina helgmatcher inställda. Enl. uppgifter från en kontakt med bra koll på holländsk fotboll så har PSV redan släppt de flesta i startelvan på julledighet. Det är ligan och CLplats som intresserar och man kommer troligen spela med en hel del ungdomar och ickeordinarie. Heerenveen har haft svag form men en storvinst i EL senast gör att självförtroendet är bra. Jag bygger mitt spel på den info jag har fått och spelar 1X.

8. Galatasaray - Trabzonspor 62-24-14
Turkisk cup. Jag chansar lite här. Galatasaray prioriterar def. inte cupen och har redan aviserat att man kommer ställa över en del spelare; Kewell, Leo Franco och Erano har redan fått julledigt och alla åkt hem. Dessutom saknas Nonda, sabri, Baros, Ugur mfl. Trabzon satsar även de på Europaplats i år och ett sätt att nå dit är cupen. Man har inga större bekymmer och kommer med bästa lag. X2 är klart understreckat och jag chansar på att det räcker.


Systemet 144 rader
2
1X2
1X
1X
1
1X2
1X
X2

Inga kommentarer: