20 december 2009

Bookie of the year - plats 5

Börjar min nedräkning över Årets Bookie (enl. mig). Detta är en subjektiv lista som baseras på en hel del olika kriterium.


Plats 5:


UNIBET

En gammal favoritbookie. Jag har varit med sedan starten då jag var en av de 10 som fick testköra siten innan den öppnades för allmänheten. Jag har dock märkt att jag allt mer sällan spelar hos dem.
Inte för att Unibet blivit sämre, men de har inte blivit bättre. Faktum är att den känns väldigt statisk och inte mycket händer. Jag kollar i denna tråd bara på saker som berör mitt omdöme under 2009 men en hel del saker har försämrats tidigare under åren.

Sändningarna av matcher är bra, men ibland utlovas matcher som sedan inte visas. Detta gäller framförallt i A-league, som jag intresserar mig för. Kvalitén är dock oftast bra och sändningarna är stabila mer än i de matcher som enormt många tittar på.

Unibet har alltid haft bra tillgänglig kundservice via telefon. Det gillar jag, Tyvärr har de en del kundservicemedarbetare som skulle behöva gå charmkurs men problem reds oftast ut snabbt.
Utbetalningar sker olika snabbt. Ibland går det fort medan man andra gånger får vänta så pass länge att man undrar om man verkligen gjort utbetalningen.
Websidan skulle även den behövas fräschas upp och göras mer användarvänlig.


Summering: Unibet står starkt som en av de allra bästa spelbolagen. Men skulle behövas piggas upp lite för att intressera mig mer. Man måste våga lite mer för att kunna vara kvar i topp 5.

Inga kommentarer: