15 december 2009

Onsdagsspel

Dagens hästtips ställdes in pga frost men fotbollen gav vinst!!!
Aston V och Bolton vann båda 2!!


Topptips på onsdagen. Inga andra spel lockar förutom två hästspel.

1. Burnley- Arsenal 16-23-61
Arsenal är bättre men jag tycker inte man spelar tillräckligt bra för att kunna vinna PL. Burnley är svagare men svårslagna hemma och Arsenal saknar fortfarande Van Persie. Helgardera.

2. Tottenham - Man C 37-31-32
Jämn match att vänta. Bellamy är avstängd i Man C och det gör att man får lite svårare att vinna men Spurs form verkar nedåtgående. Helgardera.

3. Basel - Fulham 39-30-31
Jag är inne på att singla Basel då Fulham saknar en hel del folk och prioriterar Man U-matchen i helgen. Men jag tror samtidigt att Hodgson har mer än en räv bakom örat. Man måste vinna och Hodgsom kan Schweizisk fotboll utan och innan och jag tror inte alls man get tupp hoppet. Basel behöver en pinne för avancemang men har stora skadebekymmer med målvakten och flera andra borta. Antingen vinner Fulham detta med uddamålet och avancerar eller så bryr man sig inte och BAsel vinner med 2,3 mål. Jag chansar på 12

4. CSKA Sofia - Roma 22-30-48
ROma redan vidare. Man säger sig vilja vinna gruppen för att seedas men samtidigt har man börjat tro på chans i Serie A och jag tror inte man tar ut sig för mkt. Vinner dessutom Fulham så nöjer man sig med kryss. Ruskväder att vänta i Sofia imorgon och jag chansar att hemmalaget vill ge sina fans något att bli glada över. 1X

5. Hertha Berlin - Sporting 50-28-22
Sporting redan gruppsegrare och Hertha vidare vid minst X. Kanske är krysset det man ska gå på i sådana lägen. Men rapporter från Portugal talar om ett rejält försvagat Sporting imorgon och man bryr sig inte nämnvärt Säker 1:a

6. Panathinaikos - D. Bukarest 67-21-12
Kryss räcker för grekerna och jag tror man inte gör mer än man behöver 1X.

7. Brugge - Toulouse 42-32-26
Toulouse måste vinna. Man har tidigare vilat spelre i alla EL-matcher och verkar inte vilja vara med. Varför ska man då satsa med bästa laget i en måste match. Risken finns att de ändå inte vinner och lagen man spelat med hittills tyder ju också på att man inte vill gå vidare. Brugge vinner. Säker 1:a

8. Sparta Prag - Köpenhamn 45-30-25
Prag måste vinna för avancemang eftersom danskarna vann hemma. Så vid kryssläge måste Prag satsa stenhårt framåt och det kan bädda för FCK. Helgardering kan vara bra men jag tror att 12 räcker med tanke på att hemmalaget måste gå för 3 poäng.


Systemet 144 rader:
1X2
1X2
12
1X
1
1X
1
12

2 kommentarer:

BenkeBus sa...

Tack för AV och Bolton, nu kan jag köpa julklappar :)

Anonym sa...

Inspirerades av din rad men gjorde ändringar i match 2 och 4. Det gav 8 rätt tack vare Brügges mål i 92a minuten :) Tack!

/ Robin