04 december 2009

Fredagshästar

3 hästspel ikväll på Wolverhampton. Hoppas kunna ge er en fin start på helgen

6.50 - Rocket Ruby
Comebackade senast efter dryga 4 månaders frånvaro. Var seg då men rapporteras träna bra efter det och behövde loppet. Förhoppningsvis är RR redo för ett bra lopp ikväll och då tror jag på vinstchans. 6,00 just nu är bra.

8.20 - The Grey One
Orsaken till att jag spelar hästar ikväll. TGO har riktigt bra form och var mycket fin vid vinst nyligen. Gjorde bra ifrån sig senast som 3:A. idag är det bättre distans och jag tror att TGO kan vinna även om favoriten är svårslagen. Spela gärna Eachway. 9,00 ger även bra platsodds.

8.50 - Southwest
Bättre än raden trots att den är vinstlös sedan januari. Möter överkomligt gäng med handikapp som är gynnsamt. Löper Southwest upp till sitt kunnande så blir det en bra placering och jag tippar till 6,00.


I 7.20 har jag fått tips på en ostartad häst som jag vidare befordrar till er. jag kan själv inte bedöma den mer än vad som sägs.
7.20 - Belgoree
11,00 är värt ett eachway-spel. Enormt dyr häst då den köptes som föl. Har inte levt upp till förväntningarna och såldes klart billiagare redan som 1-åring. Har bra gener och oddset lockar till spel.


Återkommer med fler helgspel senare ikväll

1 kommentar:

niklas sa...

ser fram emot ett topptips/stryktips, hoppas de kommer lite tips redan ikväll ;)