04 december 2009

Lördagens spel del 1

Ingen häst vann. Rocket Ruby och The grey one kom 2:a och lite pengar tillbaka för den som spelade EachwayTGO.

Ikväll uppdaterar jag Topptipset. Imorgon kommer fler tips till övriga matcher.

1. West Ham - Man U 15-27-48
Denna match har slutat oavgjort ungefär hälften av gångerna de senaste åren. Jag var lite sugen på att helgardera denna match då WH kan vara stärkta av att ha gjort 5 mål senast. Men saknar Cole och troligen Upson. Man U får tillbaka Van der saar och veckans Cl-match kommer inte störa då man troligen spelar med b-gänget i den matchen. Tänkbar singel-2:a då 48% är lågt på Man U. Men jag tar med krysset.

2. Arsenal - Stoke 77-17-6
Arsenal har problem då man saknar Van Persie. Man har tre inhemska matcher i rad utan gjorda mål och spelet stämemr inte riktigt. Har det blivit så illa att Arsenal har blivit ett lag som är beroende av en enda spelare, ungefär som de var beroende av Hleb för ett par säsonger sedan!? Inga större problem i Stoke som förbättrat sitt bortaspel. Men jag tro rinte man kan vinna här även om streckningen är lockande låg på en 2:a. Antingen vinner Arsenal enkelt eller så blir det 0-0. 1X

3. Aston V - Hull 63-26-11
AV borde vara större favoriter. Jag tror de är på gång nu och mot svaga Hull ska man vinna enkelt. Inga nya problem i lagen och detta är veckans säkraste singelstreck. 1:a

4. Blackburn - Liverpool 21-31-48
Blackburn har spelat bra hemma men man möter ett Liverpool som spelar braoch som, nu när man åkt ur CL, kommer satsa stenhårt på ligan och FA-cupen. Man gjorde bra ifrån sig i derbyt senast och här vinner man enkelt. Man brukar ha lätt för Blackburn borta och idag blir inget undantag. Torres saknas dock igen men Liverpool ska vara klart över 50%-are här och singlas.

5. Wigan - Birmingham 39-33-28
6. Wolves - Bolton 38-32-30
Slår ihop dessa då jag har samma sak att säga om dem; Helgardera! Öppna matcher mellan lag som inte är stabila och alla resultat är tänkbara.

7. Newcastle - Watford 75-17-8
Newcastle ska vinna. Man får tillbaka spelare och formen är bra. Jag tycker dock att de är överspelade. Watford har i sina senaste antingen vunnit stort eller förlorat stort. Jag tror att man idag gnetspelar lite mer och kan överraska 1X

8. QPR - Middlesboro 40-33-27
2 lag med problem att vinna. QPR har en vinst på senaste 5 och hemma har man tabellraden 3-5-1. Boro har inte vunnit på 5 matcher men spelar bättre borta än hemma. QPR har en del skador medan Boro får tillbaka spelare. Jag tror mycket på krysset här och garderar enbart med Boro som jag inte tror förlorar här.

Systemet 144 rader
X2
1X
1
2
1X2
1X2
1X
X2

1 kommentar:

niklas sa...

schysst, jag tror på den raden