06 december 2009

Chansar lite idag

Gårdagen var inte riktigt min turdag. Liverpool gjorde att Topptipset sprack men en vinst för dem hade iofs inte gjort den redan låga utdelningen högre. Silver Kate vann men resten av hästarna svek.
Norwich vann medan de andra matcherna slutade oavgjort. Forfar tappade 2-1 på övertid :(

Idag känns topptipset lurigt och jag har en hel del chansningar som jag hoppas går hem och därmed ger oss stora pengar :)


1. Everton - Tottenham 28-31-41
Spurs har lät mot Everton. Här har man inte förlorat på de 5 senaste mötena. Everton går riktigt risigt i PL och ligger farligt nära nedflytting. Inga nya skador i Everton och inga som återkomerm av de många skadade i truppen dessutom saknar man avstängda Heitinga.
Spurs har överraskat hela säsongen. Man vilade folk i ligacupen och åkte därför ut i veckan. Nu återkommer de som vilades. Ett stort avbräck är King. Man är sämre utan honom och det är orsaken till att jag kryssgarderar 2:an som annars hade varit ett bra singelstreck. X2

2. Fulham - Sunderland 53-28-19
Här tar jag bort Fulham baserat en hel del på statistik. Fulham spelade i Europa League i veckan och det var 7:e EL-matchen de spelat i samma vecka som man spelar en PL-match på helgen och man har inte vunnit någon av de 6 tidigare PL-matcherna. 0-3-3 är statistiken i PL-matcher som spelats helgen efter en EL-match. Man har även spelat 1 veckomatch i Ligacupen och 1 i PL och har inte heller då lyckats vinna i PL på helgen. 8 veckomatcher har alltså givit 0 helgmatchvinster. Det känns som om Fulham inte har ork till att spela mer än 1 match i veckan. Förra veckan svek man mot Bolton (och hade då spelat en PL-match under veckan).
Nu möter man ett Sunderland som spelat riktigt bra mot tufft motstånd under säsongen och som överraskar med ett eget spel. Bortaspelet har bara resulterat i tabellraden 1-1-5 men här anser jag att man har bra chanser till poäng och väljer att enbart spela X2.

3. Bologna - Udinese 38-32-30
2 lag som går dåligt. Udinese är utan bortaseger medan Bologna spelar svagt både borta och hemma. Bologna kanske har med nysignerade Appiah men jag har inte sett det bekräftat. Bolognas stora bekymmer är målskyttet och Di Vaio, som IMO varit en av Italiens allra bästa spelare men som inte fick den chans han skulle fått, verkar ha tappat målsinnet och kanske börjar hans karriär lida mot sitt slut!?
Båda lagen har kännbara avbräck. Värst är det för Udinese som saknar bl.a. Pepe, obodo, Pasquale mfl. Bologna saknar avstängde Mingazzini och skadade Mutarelli och Raggi.
Ska Udinese någon gång vinna en bortamatch så är det mot svaga Bologna och jag väljer att enbart spela X2, även om helgardering kanske skulle behövas.

4. Genoa - Parma 58-27-15
genoa är riktigt starka hemma; enbart Inter har vunnit där (med hela 5-0) och enda andra poängtappen var mot Juventus. Parma är inget lag som någon bara kör över men här tror jag inte de har något att hämta. Man vann senaste bortamatchen (mot Viola) men man har en lång skadelista. Även Genoa saknar ett par spelare i truppen men ingen som gör att de tappar poäng här. Säker 1:a

5. Roma - Lazio 67-23-10
Glöm form, skador mm. Detta derby avgörs inte pga sådant. helgardera

6. Bilbao - Valencia 28-31-41
Valencia är bra borta denna säsong och bra form för tillfället. Bra form har även Bilbao som vann i EL i veckan borta mot A. Wien. Hemma mot Valencia har man bara 1 förlust på de 11 senaste och jag tror inte man förlorar idag heller. Matchen borde kanske helgarderas men jag tror på statistiken och spelar 1X

7. Malaga - Osasuna 43-31-26
Öppet. Malaga har bara 1 hemmavinst och jag tror inte man håller sig kvar i högsta divisionen. Osasuna går överraskande bra IMO och senast vann man bort mot Zaragoza. Detta kan gå hur som helst. Helgardera.

8. Valladolid - Getafe 70-19-11
Valladolid är lite överstreckade men jag måste singla någonstans. Getafe tror jag inte man förlorar mot och jag hade gärna halvgarderat denna (kanske kan man singla ex. Spurs istället). Lite osäker som sagt på detat singelstreck men jag måste gå på säker 1:a.


Systemet 144 rader

X2
X2
X2
1
1X2
1X
1X2
1

------------------------------------






NFL kommer senare

Inga kommentarer: