16 mars 2010

Cheltenham Festival

Dag 1 av Cheltenham Festival och jag har tips i alla loppen.

1.30 - Dunguib
Dagens bank. Var lite sämre i hoppningen senast men den hälseneproblematik man varnade för efter det loppet kommer inte störa här. 2,00 är bankerodds :)
Här har jag ett rejält chansspel på plats också. Men i England spelar man Eachway = Vinnare/Plats oftast och det gör att halva insatsen blir på vinnare, vilket egentligen är onödigt.
Hästen är iaf Chain of command till 201,00 i odds. Har kapacitet att skrälla.

2.05 - Somersby
I detta lopp skräller det sällan och i år vinner andrafavoriten tror jag. Har vilat sedan december men gör alltid topplopp efter lång vila. 5,50 riktigt bra.

2.40 - The Package
Ett av dagens roligaste spel. 7,00 på denna är ett kanonodds! Känns som allt passar för hästen idag och jag tror på vinst!!

3.20 - Go Native
En gammal favorit. Vinner en stooor bonus om den vinner detta lopp pga tidigare vinster och de extra miljonerna har man satsat på. 5,50 bra.

4.00 - Gard Champetre
Vunnit detta lopp 2 år i rad och har 5 vinster på banan. Denna är den häst jag är mest osäker på men jag hoppas den visar samma klass som tidigare. 3,25 värt ett spel.

4.25 - Quevega
Klasshästen i loppet. Har inte startat sedan maj pga skada men stallet rapporterar att allt är topp på hästen idag. Stämmer det blir det enkel vinst. 3,00 ett bra sätt att avsluta speldagen :)

Inga kommentarer: