04 mars 2010

Powerplay

Igår satt 3 av 4 spel i Asien :) och det som missades var Kuwait som fick 0-0 men där skrev jag att X2 inte vore fel spel heller.

Idag känns Powerplay intressant och jag spelar.

1. Frölunda - Skellefteå 78-12-10
frölunda för stora för mig idag. Ska vinna men SSK jagar vinst för att slippa kvalserien. Jag helgarderar.

2. Kallio - Klasen 38-44-18
Borde helgardera. Tror iofs att ingen av dem gör mål. Spelar dock 1X då Frölunda borde vinna.

3. Brynäs - Rögle 70-15-15
Rögle lär inte undvika kvalserien men de spelar ändå Ok för dagen och förlorar ogärna. 5 raka utan förlust under ordinarie tid och man slog LHC borta innan uppehållet. Jag tycker Brynäs är överskattade. man är inte tillräckligt bra för slutspel och jag helgarderar.

4. Färjestad - Timrå 55-22-23
Timrå slåss för seger och slutspel och jag tror man klarar det mot ett FBK som inte imponerat efter OS. Även inför OS var de svaga och jag singlar 2:an

5. HV - Luleå 57-20-23
HV brukar aldrig förlora mot Luleå och trots skador gör man det inte idag heller. Luleå är helt enkelt för dåliga. 1X.

6. Modo - LHC 52-20-28
LHC övertog serieledningen senast. Många saknades då och många saknas idag. Här har man haft lätt på sistone, 5-1-0 på senaste 6 besöken och inte förlorar man idag heller. Modo överskattas alltid och de är överstreckade. Jag singlar LHC.

7. Zuccarello - Mårtenson 32-45-23
X2 blir mitt spel här. Tror inte Zuccarello nätar idag.

8. Skellefteå - Djurgårn 43-23-34
50-50 match där värdet ligger på DIF. Skulle vilja helgardera men får nöja mig med X2. Djurgårn ser hungrigare ut för dagen.

Systemet 144 rader
1X2
1X
1X2
2
1X
2
X2
X2

Inga kommentarer: