28 mars 2010

Söndagens tips

Bra lördag. Inte bara Topptipset satt utan även spelen på Enköping, Hull och Rögle :):)

Jag inleder dagen med Topptips. Kan komma fler spel senare.

1. Liverpool - Sunderland 78-17-5
Gör Liverpool mål så vinner de. Här brukar nämligen Sunderland näta. Hemma ska inte Liverpool ha problem med denna och jag singlar. Inga badbollar idag tack.

2. Deportivo - Getafe 45-33-22
Deportivo har tappat all form, bl.a. på skadebekymmer. Senast fick man två man utvisade som saknas nu. Men mot getafe, som är väldigt bortasvaga ska man väl ändå kunna vinna? Jag tror det och chansar lite på säker 1:a

3. Real Madrid - A. Madrid 73-19-8
Säker 1:a kan tyckas men faktum är att på de 10 senaste mötena här så har Real bara vunnit 4 och 5 har slutat oavgjort. Derbyn är ju alltid derbyn och krysset måste därmed med även idag (även om det de senaste åren varit Realseger vartannat år och kryss vartannat 0ch då är det dags för Real igen :) ). Jag går t.om. så långt att jag helgarderar. Real är IMo överstreckade.

4. Villareal - Sevilla 40-31-29
Sevilla har sparkat managern men det kommer inte påverka utgången här, tror jag, iaf inte på positivt sätt. Villareal är bra hemma och jag tror inte man förlorar. Sevilla är utan X på bortaplan men jag tror de har en bra chans på det idag men vinst tror jag inte på. 1X.

5. Juventus - Atalanta 60-28-12
Svag form för Juve men nu är man hemma igen. Fast hemma är man inte heller bra. 6-4-5 är raden och man möter nu ett Atalanta som inte bara är att köra över. 1X tippas men jag är även orolig för att Atalanta kan ta hem detta.

6. Milan - Lazio 56-29-15
Milan har svag form men har ändå guldchans. Många spelare saknas igen och jag har kraftig skrällfeeling. Lazio har två raka segrar och kan överraska här. Helgardera.

7. Siena - Genoa 37-33-30
Siena har haft en bra period men förlorade senast. Nu möter man Genoa som är väldigt ojämna och borta vinner man sällan och jag nöjer mig med 1X.

8. Halmstad - Åtvidaberg 56-29-15
Alla pratar om att ÅFF inte gjort mål och frågar sig när det sker (om det sker) men HBK är även de mållösa och har definitivt inte spelat bra. Att de ska vara streckade på mer än 50% är löjligt. inget värde alls i HBK och jag väljer X2 på värde och feeling.


Systemet
1
1
1X2
1X
1X
1X2
1X
X2

Inga kommentarer: