16 mars 2010

Veckan framför oss

Söndagens tips gick ganska bra :)

Salford vann 26-22
Häcken vann
AIK fick 0-0 så X2-tipset satt
Sunderland var nära en vinst. Man C kvitterade i 91:a :(



Ny vecka och det känns som en spännande spel- och sportvecka.
Premiären är nu avklarad och jag kommer börja titta närmare på serien framöver för att hitta spel i en av de spelmässigt intressanta ligorna. NRL alltså. Klart intressantare än den tråkiga Allsvenskan som hade premiär också. NRL och Super League i Rugby är båda enormt spännande och ger ofta bra spel med bra avkastning.
Allsvenskan känns inte lika het men kan säkert det ge en del bra spel också. Vilka vinner den då? Jag har Göteborg som favoriter och Örebro som outsiders. Mästarna AIK tror jag inte alls på i år.
Spelveckan börjar ju på tisdagar och idag har vi massor av Engelsk ligafotboll och självklart ett par Champions League-matcher. Dagens CL-matcher känns spelmässigt mer spännande än morgondagens då jag är inne på skrällar idag och storfavoritvinster imorgon. I England har jag ett riktigt toppspel i Premier League och det känns även som ett spel i Skottland lockar rejält.

Sista semin i bandyn idag och jag hoppas enormt på Bollnäs men tror inte de räcker tyvärr. Bollnäs har överraskat stort och eftersom jag bott i Bollnäs så klappar hjärtat lite för dem. Bandy är annars ingen favoritsport men om Bollnäs tar sig till final så kommer jag iaf att se den matchen.
Enköping kvalar till Allsvenskan i Ishockey. Fortfarande en bra bit kvar men de kan nå slutkvalet idag genom att slå Asplöven hemma. Man förlorade bortamötet men spelade ut Haparandalaget hemma igår och vann med 5-1. Avgörande match ikväll. Vore ju kul för min hemstad om de gick upp men tror inte de har en chans i ett eventuellt slutkval.

Senare i veckan blir det hockeyslutspel. Även här spelar en stad jag bott i en framträandande roll. Pluggade i flera år i Linköping och var med då de gick upp första gången och har sett utvecklingen från "Sämsta elitserielaget någonsin" till att nu vara finalfavoriter. Spännande men slutspelet är IMO för långdraget för att skapa riktigt intresse.

På lördag är det final i A-league. Melbourne tar emot Sydney, vilket var väntat. Lite tråkigt att storskrällen Wellington inte lyckades ta sig till final men så är det ju ofta tyvärr.

I övrigt är det Europa League, ett tråkigt topptips och annat under veckan och jag hoppas kunna servera fina vinnare. Jag kommer ju även att ge en hel del hästtips nu då Cheltenham Festival startar idag. Självklart blir det engelsk fotboll och rugby mm till helgen också.

Nu tar vi dem :)

Inga kommentarer: