20 mars 2010

Lördagens spel

Inleder lördagens spel med ett söndagsspel :)

Sundsvall - Enköping 2 (+3)
Endast Sv.spel som har handikapp på allsvenskakvalet än så länge men de har däremot ett bra spel. 2,05 ger +3 på ESK och det tror jag sitter.
Enköping ska vara chanslösa i kvalet och frågan är om de vinner fler än någon enstaka match. Men detta är premiärmatchen i kvalet och för Sundsvall är det enbart Allsvenskan som räknas. Vinst är viktigt och den lär de ta men jag tror det blir jämnare än oddsen indikerar. Båda tränarna tror att det blir enmålsvinst till sitt eget lag och jag tror att Sundvall som mest vinner med 2. ESK har en bra målvakt som inte släpper in för många mål så jag tippar 3-1 till Sundsvall. +3 till 2,05 är bra!


Nu till lördagens topptips

1. BP - AIK 16-30-54
Aik är överskattade då de är mästare och vi såg ju förra veckan att de inte bara vinner allt. Fördelen här är hemmaplan trots bortamatch. Lite tråkigt att det är så i Sthlm. BP understreckade och jag helgarderar.

2. Everton - Bolton 76-16-8
Everton är lite överstreckade måhända men deras hemmaform är grymt bra med 6 raka hemmavinster i PL. Bolton är väldigt upp och ner men här ska man vara utan chans. Inga större skadebekymmer i lagen och jag singlar 1:an

3. Portsmouth - Hull 39-32-29
Pompey åker ur och jag tror man avslutar säsongen med få vinster till. Idag har man flera tveksamma bl.a. målvakten James. Hull å sin sida har lite hopp om fortsatt spel, även fast jag tror de åker ur, saknar Boateng men jag tror de kan vinna ändå. X2 räcker IMO.

4. Stoke - Spurs 25-33-42
Här tror jag inte ett dugg på Spurs. Man har omspel i veckan i cupen mot Fulham och det prioriteras nog även om man självklart vill till CL. King, Jenas, Defoe, Woodgate, lennon mfl. mfl. saknas. Stoke är bra hemma och jag tror inte de förlorar 1X men var nära säker 1:a

5. Sunderland - Birmingham 43-33-24
Helöppet. Helgardera direkt!

6. Wigan - Burnley 63-24-13
Burnley värdelösa borta och den enda poäng de tagit räcker inte för PL och de riskerar nedflyttning. Wigan spelar bra emellanåt och jag tror de vinner. Värdet på kryss är bra dock så jag garderar 1X.

7. Boro - Reading 48-29-23
Boro spelar bättre hemma nu än tidigare under säsongen men Reading har absolut toppform med 8 vinster på de 9 senaste. Inga nya problem i Reading och jag tror de vinner. X2 räcker.

8. WBA - Preston 78-15-7
En liten nödlösning då det gäller singelstreck. WB ska vinna och har spelat upp sig i form igen efter en svacka. Preston är svaga borta och har 5 raka förluster här. Säker 1:a

Systemet 144 rader
1X2
1
X2
1X
1X2
1X
X2
1

-----------------------------------------------------------

Övriga spel:

Bristol C - Newcastle 1
4,00 för högt på BC. Newcastle har bara 1 bortaseger sedan december. Bra odds.
Arsenal - West Ham 2
WH brukar spela som bäst i detta derby och 12,00 är ett jätteodds IMO och måste spelas.

Inga kommentarer: