21 mars 2010

Söndagsspel

Ingen lycka igår. ESK är kvar som spel, än har inga andra bookies vågat ge handikappspel på Allsvenska kvalet.

Topptipset lite kort idag.

1. Man U - Liverpool 58-27-15
Liverpool understreckade. Storvann här ifjol och kan göra om det. Helgardering.

2. Blackburn - Chelsea 10-26-64
Chelsea har haft lätt för Blackburn de senaste åren och efter att man åkt ur CL satsas allt på dubbeln. Blackburn har stora skadebekymmer. Säker 2:a

3. Fulham - Man C 31-33-36
Fulham slog ut Juve i EL genom 4-1 hemma i veckan. Man är i ingenmansland i ligan och har omspel i FA-cupen mot Spurs redan på onsdag. Ofta kryss mellan dessa lag, tror på det även idag. Kan singlas för den som vill chansa men jag helgarderar.

4. Valencia - Almeria 70-21-9
Inte så säker Valenciavinst som spelet indikerar. Se upp för Almeria som mkt väl kan ta poäng. 1X

5. Zaragoza - BArcelona 6-16-78
Visst ska Barca vinna. Men 16% på kryss kan man inte stå över. Xaragoza har tre raka utan förlust och kanske kan täta till bakåt. X2

6. Milan - Napoli 65-25-10
Här skulle jag vilja helgardera. 10% på Napoli är för lågt. Visst, formen är inte bra men Milan imponerar inte heller. Får nöja mig med 1X, vilket är mest troligt då Napoli "aldrig" vinner här.

7. Sampdoria - Juventus 40-33-27
Juve åkte ur EL i veckan och saknar en del folk idag, bl.a. Buffon. Sampdoria starka hemma och jag tror inte Juve hämtat sig från utskåpningen i torsdags. Säker 1:a

8. Djurgården - Helsingborg 37-34-29
Jag vidhåller att DIF riskerar nedflyttning och anser att HIF är det klart bättre laget i år. Svårt dock att sia om utgången då det bara är omgång 2 men jag nöjer mig med X2.


Systemet 144 rader
1X2
2
1X2
1X
X2
1X
1
X2

---------------------------------------------------------
Övriga spel:

Fulham - Man C - båda lagen gör mål
I de 11 senaste mötena mellan dessa har båda lagen gjort mål. Tror på det även idag till 1,91

Inga kommentarer: