09 mars 2010

Spel tisdag kväll

6 spel till kvällen.

Arsenal - Porto - Porto vidare.
Arsenal måste vinna efter 1-2 borta. Tror det kommer passa Porto perfekt. Porto ställde över folk i helgens match och det straffade sig. Men man har iaf en utvilad trupp till denna match och har inga större bekymmer. Arsenal saknar Fabregas och det kommer göra skillnaden. Man ser lite tunna ut och jag tror inte man lyckas vända. Porto har aldrig vunnit i England så även om oddsen på 2:an lockar så jag väljer att spela att Porto avancerar till nästa omgång till 2,15

Fiorentina - Bayern M - 2
BM vann hemma efter en hel del möda men man är det klart bättre laget av dessa två. Man går riktigt bra för dagen i Bundesliga medan Viola inte går så bra i Serie A. Jag kan inte se dem vinna detta då BM är bättre än de flesta serie A-lag. Mycket troligt att BM vinner detta IMo och 2,40 lockar rejält till spel.

QPR - Plymouth 2
QPR övervärderas på vinsten mot WB i helgen. Man har varit riktigt svaga en längre tid och jag tror inte det vänt pga segern i helgen. Plymouth har 10 raka utan förlust mot QPR och jag tror inte de förlorar idag heller även om deras form är svag. 5,50 och mer är för höpt på 2:an och spelas. Även X2-spel och liknande lockar.

Tranmere - Leeds 1
Leeds form är inte på topp och helgens X hemma mot Brentford var inte vad de var ute efter. Tranmere tog en bra hemmaseger mot S´oton i helgen och har 6-2-1 på de senaste 9 hemmamatcherna. Leeds saknar dessutom troligen Naylor, Hughes, Grella och Lowry. Jag tycker att Tranmeres chanser överstiger de 4,00 de står i och spelar.

Crewe - Grimsby 1
Grimsby vann i helgen för första gången på de senaste 25 matcherna. Men jag tror inte det visar på formändring. Crewe borde ha vunnit i helgen men fick nöja sig med X. Crewe är på ganska säker mark med 12 matcher kvar och lär varken hamna bland de 2 sista eller komma till kval. men managern vill ha några poäng till innan han kan känna sig säker och 3 av dem kommer idag. 1,80 bra på Crewe.

Raith - Ross 1
Ross möter Hibs i cupen på lördag och kommer troligen att vila stora delar av ordinarie manskap i denna match. Raith spelar även de cup på lördag, mot Dundee, men satsar för fullt på denna match ändå. Man får tillbaka spelare efter avstängningar idag. Lagen möttes i helgen, då vann Ross med 1-0 efter sen straff. Med tanke på att Ross nu ställer över folk så tror jag Raith vänder de siffrorna och vinner. 3,40 är jättebra.

Inga kommentarer: