24 mars 2010

Topptipset

Blandade framgångar på sistone.

Söndagens spel på ESK(+3) och att båda lagen skulle göra mål i Fulham satt :)
I tisdags satt bara Estghlal av de asiatiska men på kvällen satt Ross (som vann 2-1) och Wolves (som även de vann)

Idag har jag ett topptips på en kupong som ser klurig ut. Går enbart på värde idag. (frutom på Barca som bara vinner)


1. Tottenham - Fulham 58-28-14
Fulham har satsat på cupen men har även avancerat i Europa League. Spurs har en hel del frånvarande fortfarande, bl.a viktiga King. Jag helgarderar då allt kan hända.

2. Aston V - Sunderland 66-24-10
Här är AV överspelade IMO. Jag tror inte alls på dem. Sunderland spelar bra för dagen. Enda förlusten på de 8 senaste var borta mot Arsenal och i 2 matcher har de tappat ledning på övertid. Mkt troligt X och jag går kort på X2.

3. Blackburn - Brum 45-32-23
Bb var bra mot Chelsea i helgen och hemma övertygar man ofta. Brum känns helt klart på väg ner i form och jag tror de får svårt här. 1X räcker.

4. Man C - Everton 51-31-18
Man C är ett av två lag engelska seriesystemet som är obesegarde hemma och man möter nu Everton med enbart 3 bortasegrar. Så mitt tips blir naturligtvis... säker 2:a. MC saknar fortfarande Adebayor och även Lescott och Bridge mfl. Man har inte övertgat mig på sistone, inte ens i vinsten mot Chelsea då hemmalaget var svaga och jag tror de förlorar sin första hemmamatch idag. Säker 2:a på Everton som tar sin tredje raka vinst borta mot MC.

5. Bologna - Roma 17-32-51
Roma ska vinna detta och kan singlas. Jag tar dock med X då Bologna är OK hemma och Roma har haft besvär här de senaste åren. X2

6. Parma - Milan 20-33-47
Milan imponerar inte för dagen och kan få en tuff kväll borta mot Parma, som har 2 raka hemmavinster. Jag helgarderar då Pato saknas i Milan.

7. BArcelona - Osasuna 93-5-2
Även om Messi sitter på bänken så blir det kross. Form och klass talar för det. Säker 1:a

8. Teneriffa - Villareal 36-31-33
Känns som en helgardering men de är slut, så jag hoppas Villareals svaga bortaform håller i sig och chansar på 1X.

Systemet 144 rader
1X2
X2
1X
2
X2
1X2
1
1X

2 kommentarer:

Tippare. sa...

Grattis, snygg spik på Everton!

Anonym sa...

snyggt mårten