19 juni 2010

Korta lördagstips

Är borta idag, ska med vänner och se på allt folk i Stockholm. Igår var jag på releasefest för en ny CD, så jag har inte hunnit uppdatera resultat av mina spel etc. men ikväll är jag hemma och skriver mer efter Kamerun slagit Danmark med 3-2 :)

Snabbt Topptips idag:

1. Kamerun - Danmark 1X
Danmark känns åldersstiget och tråkigt. Kamerun kan bättre och visar det här.

2. Ghana - Australien 1
Ghana hade varit klara för avancemang om tyskarna bara gjort sitt igår. Ghanavinst idag kan innebära miss, vilket vore tråkigt. Men att det blir vinst idag tvivlar jag inte på. Australien blir en dimension sämre utan Cahill och Ghana kommer ta poäng även av Tyskarna.

3. Degerfors - Väsby 1
Degerfors är en skräll. Ligga i toppen som otippad nykomling är kanonbra. Allsvenskan närmar sig med vinst idag :)

4. Falkenberg - Norrköping X2
Peking förlorar inte detta, så enkelt är det.

5. Ljungskile - jönköping 1X
Mycket trolig 1:a. Kan singlas.

6. Ängelholm - Trollhättan 1X2
ÄFF för stora. Helgardera.

7. Öster - Sundsvall 1X2
Helöppet. Sundsvall bättre men svagare borta.

8. Dalkurd - Valsta X2
Dalkurd räcker inte till och får troligen besöka div 2 nästa år igen.

1 kommentar:

bahama sa...

"ÄFF är för stora."

Borde väl innebära säker 1:a?
Eller menade du för stora favoriter??