10 juni 2010

VM Grupp H

Grupp H

Chile spelade riktigt bra i kvalet och man har träningspelat helt OK. Till skillnad från de flesta sydamerikanska lagen så känns Chile bättre defensivt än de gör offensivt. Men det innebär inte att man inte kan göra mål. Kan och bör slå både Honduras och Schweiz och sedan beror det på resultat i Grupp G hur det går i Spanienmatchen. Inget av lagen lär vilja möta Brasilien frivilligt.

Honduras vet jag inte mycket om. Vad jag sett och hört så ska det vara ett mediokert landslag som är utan chans i VM. I andra kvalet i amerikagruppen så klarade man sig med minsta marginal till VM och här har man inget att hämta. Inga toppspelare och jag tror man blir utan poäng.

Schweiz hade tur med lätt kvalgrupp och är klasser sämre än Spanien och jag tror man är en klass sämre än Chile också. Man har en del bra spelare men som lag räcker man inte till. Tror inte ett dugg på Schweiz.

Spanien vinner gruppen om de vill (så länge brassarna vinner sin grupp alltså) och ska kunn a ta maxpoäng. men jag tror inte man räcker till final. Visst är man bra men man kvalade in till VM genom ett grymt lätt grupp och Spanien är alltid kval- och träningsmatchmästare men håller sällan i en sådan här stor turnering. Visst vann de EM, men detta är skillnad och jag tror flera lag på deras halva blir för svåra längre fram.


Spanien-Chile känns som klara kandidater till avancemang. Honduras och Schweiz ärr numret för små och tar poäng tidigast i deras möte i sista omgången.


Spelförslag
Spanien - Chile 1:a och 2: a i gruppen - 2,25

Inga kommentarer: