17 juni 2010

Lite VM-spel

Spaniens förlust igår var överraskande. Visst var de överskattade inför VM men att de nu verkligen riskerar att åka ut i gruppen trodde jag inte.

Jag har en del spel i matcherna de närmsta dagarna.

Agentina - Sydkorea 2-9,00
Visst ska Argentina normalt vinna menSydkorea överraskade mig med sin kvickhet i första rundan. De mötte förvisso ett svagt lag men man har större chans än 9,00 indikerar. Även X" kan spelas till fina odds.

Grekland - Nigeria 2-2,00
Grekerna är VM:s sämsta lag. Här vinner Nigeria och tar den chans de har till avancemang.

Frankrike - Mexico 2-3,50
Ett kanonodds!! Frankrike såg som vanligt OK ut till straffområdet men sedan var man usla i att skaffa och förvalta chanser. Mexico kunde ha vunnit enkelt mot Sydafrika och spelar man likadant här så vinner man enkelt mot Frankrike istället.

Ghana - Australien 1-2,00
Ghana var klart bättre än Serbien och vinst här ger avancemang. Australien hade enorm otur med domaren som missade given straff och sedan visade ut Cahill felaktigt. Han kommer saknas här och jag tror ghana kan få en enkel resa till åttondelen.

kamerun - Danmark - Both teams to score -2,20
Båda lagen måste gå för vinst och jag tror det kan bli målrikt. Om nu något av lagen kan skapa anfallsspel som de saknade i första rundan vill säga.

Slovakien - Paraguay 2-2,10
Paraguay var bättre än Italien i första matchen och Slovakien imponerade inte mot NZ. Paraguay borde vara några tiondelar större favoriter.

Italien - Nya zeeland 2(+2)-1,83
NZ dtår i 17,00 eller mer och det är värt ett spel. Italien såg inte starka ut mot Paraguay och NZ kan skrälla. men det spel jag lägger mest på är +2 till NZ. Italien är ute efter seger och de nöjer sig med ett mål (om de ens lyckas med det) och man brukar inte springa över motståndare som spelar som NZ.

Brasilien - Elfenbenskusten 2-6,00
Här är oddset för högt. Drogba och Svennis kan mycket väl slå Brasilien och 6,00 testas med liten peng.

Brasilien - EK - Both teams to score - 2,20
Här blir det en del mål och jag tycker även att överspelet ska testas.

Chile - Schweiz 1-2,37
Chile var riktigt bra och kan nå långt. Schweiz gjorde en taktiskt bra match mot ett ineffektivt Spanien. Chile ska stå i 1,90 som mest och detta är ett av veckans toppodds!

Inga kommentarer: