11 juni 2010

VM-tips

Jag har lite speltankar till första rundans matcher men inleder med topptips.

1. Sydafrika - Mexico 35-34-31
Märkligt att Sydafrika är favoriter (och man är större sådana på VM-tipset). De har chansatt vinna, framförallt om Mexico inte är så bra som jag tippat men jag har känslan av att Sydafrika i en nervös premiär får max 1 poäng. X2

2. Uruguay - Frankrike 28-34-38
Tror som sagt inte mycket alls på Frankrike i år. Laget ser inte tillräckligt bra ut för att orsaka storverk. Uruguay brukar man dessutom ha svårt för och 2 raka möten har slutat 0-0. Jag tror detsamma om dagens och garderar enbart med Uruguay. 1X

3. Sydkorea - Grekland 41-33-26
Här har spelarna mer koll än bookies, dom gjort grekerna till favorit. grekland får återigen vända hem utan poäng och korea vinner här. Säker 1:a

4. Argentina - Nigeria 73-19-8
Nigeria är alldeles för understreckade. Jag tro mycket på oavgjort i en match mellan gruppens 2 bästa lag. Argentina är jag överhuvudtaget lite osäker på och Lagerbäck kan mkt väl få Nigeria att vinna och 8% är mumma :) Helgardera

5. England - USA 67-23-10
USA känns numret för litet här men med Amerikanskt jävlar anamma så kan man kriga till sig oavgjort. England uppvisar en del defensiva brister som kan bli deras fall i VM. Här kan man tappa poäng pga dem. 1X

6. Algeriet - Slovenien 29-32-39
Här har spelare och bookies fel. Algeriet är bättre än Slovenien och jag kan inte se dem förlora. Slovenien är inte någon toppnation och kommer få svårt att ta poäng i VM. Säker 1:a

7. Serbien - Ghana 53-28-19
Även här underskattas ett afrikanskt lag. Ghana saknar förvisso Essien men har ett ungt lag med mycket rutin från flera fina ungdoms-vm insatser och även bra spel i Afrikanska mästerskapen. Serbien känns överskattade och deras tråkigare spel får problem här. X2

8. Tyskland - Australien 80-13-7
Mycket trolig Tysk seger men de är för överstreckade. 7% på Australien är för lågt. man är bra defensivt och tyskarna kommer inte få många chanser att göra mål. Öht är jag inte så imponerad av tyska truppen på pappret och väljer att helgardera.

Systemet 144 rader
X2
1X
1
1X2
1X
1
X2
1X2

---------------------------------------------------

Spel till premiäromgångens matcher

Uruguay - frankrike - No goalscorer -8,00
jag tror som sagt på 0-0 här och då är No goalscorer bättre än att spela 0-0. För med detta spel så räknas inte eventuella självmål.

Sydkorea - Grekland 1-2,90
Vilken bjudning av bookies. Hur kan grekerna vara favoriter? Bara att tacka och ta emot.

Argentina - Nigeria - No goalscorer - 9,00
Även här tror jag det kan bli en tråkig 0-0 match. Inget lag vill förlora och därför skapas få chanser.

Algeriet - Slovenien 1-3,30
Även här har bookies bra odds efter att ha satt fel lag som favoriter.

japan - Kamerun 2-2,10
Japan är för svag för VM och jag tror man åker hem utan poäng. Kamerun är inte dåliga alls och kan vinna enkelt.

Elfenbenskusten - Portugal 1-3,50
Portugal är alltid överskattade men klarar sig sällan riktigt bra. Drogba spelar här medan Nani saknas i Portugal. Alldeles för högt odds på Ivorianerna som måste testas.

Spanien - Schweiz 1(-1) -1,75
Spanien är ett par klasser bättre och kommer inleda VM med lätt seger.

1 kommentar:

Anonym sa...

Helt fel.Serbien och Slovenien vinner.