10 juni 2010

VM Grupp G

Grupp G

Brasilien går inte att gå emot. Man brukar vara seriösa genom hela gruppspelet och jag ser inga som helst problem för dem att kanske ta full pott. Det är inte det bästa Brasilianska någonsin landslaget men med lite tur så kan man ta sig långt i turneringen. Otroligt bra målvakt och världsspelare i alla lagdelar kan bädda för final.

Elfenbenskusten blir intressanta att följa. Svennis och Drogba kan skapa något bra. Man inleder mot överskattade Portugal och vinst där innebär troligen avancemang. Elfenbenskusten är enorma på hemmaplan men i Afrikanska mästerskap och även i kvalspel syns det brister då de spelar i andra länder. Kanske kan Svennis fixa detta och jag tror på avancemang och sedan kan det gå hur som helst.

Nordkorea hade otur att hamna i denna grupp. Jag tror man är bättre än bröderna från Syd och man har två riktigt intressanta anfallare som kan ta VM med överraskning. Men här räcker man inte. troligen hamnar man sist utan särskilt många poäng då de har hamnat i en för svår grupp.

Portugal är Europas mest överskattade landslag. Man är aldrig riktigt bra och bygger ofta laget kring en eller två spelare. Ronaldo är även han överskattad och jag tror inte han gör mycket i VM och Nani är skadad. , det ser ut som om Portugal får åka hem tidigt.


Brasilien känns som sagt huvudet högre än alla andra i gruppen och den viktigaste matchen i gruppen sker redan i första omgången då Portugal möter Elfenbenskusten. Jag tror på Ivorianerna men helt klart borde vinnaren i den matchen ta platsen bakom Brasilien i sluttabellen.

Spelförslag:
Elfenbenskusten avancerar från gruppen - 2,10

Inga kommentarer: