29 juni 2010

Sista åttondelarna

Idag spelas sista åttondelsfinalerna och jag har spel till båda. Samt spel i Sverige.

Paraguay - japan 2
Jag gillar det jag sett av Paraguay men mot Japan får de problem. Japanerna är snabba och har växt för varje match (inte längdmässigt dock och däri ligger deras problem). Jag tycker oddsen på Japan lockar och spelar 2:an till 4,00.

Spanien - Portugal - under 1,5 mål
Här tror jag på en väldigt målfattig match mellan 2 grannländer som inte rosat VM precis. Glöm Portugals kross av Nordkorea, här kommer de inte anfalla. Även Spanien kommer ligga lågt och allt talar för VM:s tråkigaste match och straffavgörande. Jag spelar på att det blir max 1 mål till 3,00.
Spelar även No goalscorer till 7,00


Degerfors - Öster 1
Nykomlingsmöte och av dessa går Degerfors bäst. man har häng på allsvenkan och ska slå ett svagt Öster på hemmaplan. öster tror jag åker ut och även om Degerfors inte gårupp så vinner de här. 1,70 fullt godkänt.

Sollentuna - GUSK 1
GUSK vann hemmamötet med 4-0 och det var Sollentunas andra raka förlust. Nyligen slog man dock bästa laget Frej och man har goda chanser att slå ett bortasvagt GUSK, som inte imponerar utanför Uppsala. GUSK var en av favoriterna inför säsongen men har inte alls spelat lika bra som man hoppades. 1,90 känns bra

Inga kommentarer: