10 juni 2010

VM Grupp D

Grupp D

Australien har blivit enormt mycket bättre de senaste åren, bl.a. beroende på att man spelar i asiatiska kvalet, ett kval man dominerade stort i. Förra VM gick man vidare från en grupp innehållandes Brasilien, Kroatien och japan för att sedan snöpligt och totalt orättvist åka ut på straff i 95:e minuten mot Italien. Australien var värda vinst i den matchen och är enormt underskattade i detta VM. Man har många riktigt bra spelare och Schwarzer i målet är en riktig klippa och Kennedy kommer hota alla försvar. I en riktigt tuff och jämn grupp så kan Australien avancera.

Ghana saknar skadade Essien och genast verkar alla räkna bort dem. Men man har haft enorma framgångar på ungdomssidan och är regerande U-20 världsmästare. I Afrikanska mästerskapen kom man 2:a efter finalförlust mot Egypten. I förra VM vann man mot Tjeckien och USA i gruppen innan Brasilien blev för tuffa i åttondelen. Ghana är att räkna med och jag tror de avancerar från gruppen.

Serbien är IMO gruppens sämsta lag. Jag har sett dem lite inför VM, bl.a. mot Nya Zealand och där var de verkligen usla. Jag tror inte ett dugg på Serbien och tippar att de kommer sist i gruppen.

Tyskland ska inte känna sig säkra på avancemang. Flera av spelarna har varit svaga i sina klubblag och på målvaktssidan finns många frågetecken. De kan överraskas av Australien i första matchen och förlust där gör att de får mycket svårt att avancera.



Australien och Ghana vidare?? Inte omöjligt. En jämn grupp där jag tror det kan hända mycket. Många tycker denna verkar tråkig men jag ser enormt mkt framemot de skrällar som jag tror sker.


Spelförslag:
Australien avancerar - 3,00
Ghana avancerar - 2,25
Serbien sist i gruppen - 4,00

1 kommentar:

Anonym sa...

Serbien vinner lätt mot Ghana.
4-0 närmare bestämt.
Matchen de förlorade mot Nya Zeeland borde du inte lägga för stor vikt vid.Serbien är ruggigt bra.