09 juni 2010

VM Grupp C

Grupp C

Algeriet ska inte glömmas bort i detta VM. Man inleder mot Slovenien som jag tror är svagaste laget i gruppen och en vinst där kan stärka dem inför de avslutande två gruppmatcherna. Algeriets spel tror jag kan passa de övriga lagen illa och avancemang är mycket troligt IMO.

England misslyckas alltid och inte gå de hela vägen nu heller. Man ska normalt vinna gruppen men det krävs att Gerrard och lampard funkar samt att Rooney håller sig i skinnet och visar målviljan. Men mycket längre än gruppen tror jag inte man kommer, max kvartsfinal. Men är lite tunna bakåt, trots Terry, och som vanligt är målvakterna ett stort frågetecken. Man har vunnit träningsmather men man imponerar inget.

Slovenien ska vara svagast i gruppen. Jag har inte sett så mycket av dem inför VM men i kvalet var de inte imponerande IMO. jag tror man får svårt mot alla och man ska vara glada om man får med sig några poäng öht.

USA känns lite överskattat och ska inte vara så klara andra favoriter som de är i gruppen. De kommer kämpa enormt men man är lite stela men samtidigt kan de orsaka England i premiärmatchen och poäng där kan göra att de avancerar. Det står mellan dem och Algeriet om andraplatsen bakom England och allt avgörs nog i USA:s sista gruppmatch mot just Algeriet.


England är för stora favoriter men de ska gå vidare utan problem. England gör alltid det men de kommer inte gå hela vägen denna gång heller. man är lite för beroende på att ett par spelare fungerar och jag tycker inte Gerrard, som haft en svag säsong, kommer till sin rätt då både han och Lampard spelar.
Algeriet är löjligt underskattade och de kan skrälla tror jag.


Speltips:
Algeriet avancerar från gruppen - 4,33

Inga kommentarer: