10 juni 2010

VM Grupp F

Grupp F

Italien har återigen haft en hel del tur som fått en relativt enkel grupp. Visst kan man få lite problem med alla de övriga men man ska vinna gruppen. Deras svaghet i detta VM tror jag mittfältet blir och det leder till att Italien får svårt att nå semifinal. Dessutom anser jag att man gjorde en stor tabbe som lämnade Giuseppe Rossi utanför truppen. Jag tror han hade haft stor chans att dominera deras anfall.

Nya Zeeland har en enormt farlig anfallare i Smeltz. Han öste in mål för Gold Coast i A-league och han kan mycket väl bli nyckeln till framgång för NZ i VM. Man är för nedrankade och vi såg mot Serbien i träningsmatch att man kan spela bra defensivt. Att de ska avancera är för mycket värt men man har en bra inledning mot Slovakien och kan ta tre poäng där.

Paraguay var riktigt bra inledningsvis i kvalet men tappade efterhand. Cabanas, som gör mångamål och som hjälpte paraguay till VM saknas dock och det är ett jätteavbräck. men man har kvalitéer ändå och är klart andralag efter Italien i gruppen. man har ju Santa Cruz på topp och då kan man göra hål i de flesta förvar.

Slovakien är ett lag jag är villig att erkänna att jag inte har en större aning om. Man har inga toppspelare men verkar ha ett gediget lagbygge. Jag tror dock man är alldeles för tunna för att skapa större rubriker i denna grupp.


En lätt lottning för Italien till en åttondel mot tvåan i grupp E och det kan bli Holland men även Kamerun och Danmark kan slå ut Italien som inte försvarar sitt guld.
Paraguay bör även de avancera men jag vill varna för NZ, som inte är de strykpojkar vissa tror.


Spelförslag:
Slovakien sist i gruppen - 6,00

Inga kommentarer: