13 februari 2010

Lördagens spel

Jag har haft spelledigt ett par dagar och kommer bara tippa topptipset idag samt ha med 2-3 tips till. OS har börjat och jag kommer att leta spel där och troligen uppdaterar jag inför Skidskyttet ikväll. I morgon är jag tillbaka som vanligt.
Privatliv och lite trötthet efter för mycket spelletande gjorde att jag behövde vila ett par dagar, men nu är jag redo för att vinna pengar igen :)


1. Derby - Birmingham 26-31-43
Derby har hittat formen och samtidigt så har Brum tappat den fina form de hade förut. Tror inte Derby förlorar och tippar 1X.

2. Reading - West Brom 28-31-41
Helöppet. Reading verkar tända till i cupen medan WB är svårslagna borta. Helgardera tidigt.

3. Barnsley - Plymouth 68-21-11
Mkt trolig hemmaseger men inget värde i singeletta så jag helgarderar lite på chans. Plymouth kan slå till när som helst och Barnsley är inte ett av de allra bästa lagen precis.

4. Coventry - QPR 48-31-21
QPR helt udner isen och från att ha varit ett lag som tippades kunna slås som en Pl-plats så ligger de nu farligt nära nedflyttning. Om de inte börjar vinna inom de närmsta 2-3 omgångarna så tror jag också att man åker ur, så dåliga är de just nu. Coventry var svaga i början av säsongen men spelar nu bra och kommer inte förlora här. 1X.

5. Doncaster - nottingham 22-33-45
Nottingham har förlorat en del bortamatcher på sistone men det var inte länge sedan de var obesegrade borta. Mot ett svagt Doncaster tror jag de tar en trepoängare igen och jag singlar 2:an.

6. Leicester - Scunthorpe 64-24-12
En jämn match att vänta så Leicester är för stora favoriter. X måste med och kanske kan man helgardera då Leicester inte alltid är att lita på. Jag nöje mig med 1X dock.

7. Boro - Peterboro 77-15-8
Boro har hittat formen och kan nå kvalplats igen om de fortsätter. Posh har svårt i Championship och åker ut. Jag är säker på Borovinst men det är bra värde på X ifall Boro faller tillbaka i gamla synder. Hemmaplan har inte varit så bra för dem och jag spelar 1X

8. Sheffield U - Bristol C 53-31-16
SU:s form verkar inte på topp men många bortamatcher bidrar till det. Hemma är man starka och man möter ett bortasvagt BC som jag tror förlorar här. Singelettan känns bra.

Systemet 144 rader
1X
1X2
1X2
1X
2
1X
1X
1

------------------------------------------------------

Övriga spel.

Chesterfield - Bury 2-3,10
Brentford - Wycombe 1-1,60
Millwall - Exeter 1-1,57

2 kommentarer:

USiT sa...

Chesterfield - Bury 2 3,10

Hur går tankarna där?
Jag har själv varit inne på Chesterfield idag

Anonym sa...

UsiT-Abyss; är också inne på Mårtens spår. Kolla formtabellen - Bury går som tåget och Chesterfield kan knappt göra mål... Kör själv DNB Bury här.