07 februari 2010

Topptips

Snabbt Topptips. Återkommer med fler spel runt 15. Sammanfattar även helg, EM-kvallottning mm då.

1. Chelsea - Arsenal 57-27-16
Arsenal understreckade. Sista chansen för dem att hänga på toppstriden. Chelsea svaga senast. Helgardera.

2. Bologna - Milan 17-29-54
Milan känns rätt idag. 54% är inte överstreckad och 4 raka vinster här blir 5 idag. Singel-2:a

3. Inter - Cagliari 79-15-6
Eto´o saknas i Inter och bl.a. Sneijder är avstängd. Tycker man blir svagare utan honom och garderar snabbt med X. Cagliari har spelat upp sig och spelar ofta jämnt här. 1X

4. Fiorentina - Roma 30-33-37
Viola har ingen vidare form medan Roma spelar riktigt bra. X2 räcker

5. Malaga - Deportivo 43-32-25
Tror inte Deportivo kan vinna här men X ligger nära till hands. Man har en del skadebekymmer och jag nöjer mig med 1X.

6. Mallorca - Villareal 56-25-19
Här kan Mallis första tappade hemmapoäng komma Helgarderar på värdet då Villareals chanser överstiger streckningen.

7. Santander - A. Madrid 36-30-34
Bra vinst för madrid i cupen i veckan och jag tror de tar en ny vinst här och väljer att chanssingla 2:an.

8. Zaragoza - Sevilla 16-24-60
2 raka hemmavinster mot Sevilla och en riktigt bra insats senast. Här bör Zaragoza med på kupongen. Jag har dock ingen helgardering kvar och känner mig lite sårbar med X2.

Systemet 144 rader
1X2
2
1X
X2
1X
1X2
2
X2

3 kommentarer:

LBT sa...

Eto står med i laguppställningen för idag på Inters hemsida, var kommer den infon ifrån?

bahama sa...

Känns som din halvgardering på Zaragoza är onödig.
Zaragoza är inte bra medans sevilla är riktigt bra.
Senaste mötet i Zaragoza var 2007 så ta inte för stora slutaser av 2 raka hemmasegrar för dem i inbördes.
Jag spikar Sevilla här.

bahama sa...

Där ser man.

Du var helt rätt ute i Sevilla matchen.

Jag hade helt fel.
Zaragoza vann helt rättvist.