05 februari 2010

Topptipset

Kort topptips. Känns inte så jättekul med storfavoriten Man U som, trots att de är överstreckade, inte kommer att förlora.

Tips-SM skiter jag i framöver. Hade missat att läsa hur det avgörs vem som vinner. Inte för att jag tror mig vara i närheten men skulle man hamna högt känns avgörandet idiotiskt.


1. Man U - Pompey 92-6-2
2% är egentligen för lågt på 2:an men Pompey kunde inte ens slå ett Fulham ur form i veckan. Hur ska man då slå ett Man U i form. Säker favoritetta.

2. Bolton - Fulham 44-33-23
Kan veckans vinst få fart på Fulham igen? Jag hoppas det. Samtidigt går Bolton trögt. Helgardera.

3. Burnley - West Ham 35-34-31
Gäsp... känns som en tråkig 0-0 match. Helgardera.

4. Hull - Man C 16-28-56
Hull stärkta efter poäng mot Chelsea senast. Man C ska vinna men Hull kan nog streta emot länge och jag garderar X2.

5. Stoke - Blackburn 49-32-19
Ännu en match som på pappret känns tråkig. Tror på knapp Stokeseger och garderar endast med X.

6. Sunderland - Wigan 49-30-21
Sunderland alldeles för stora. Formen är inte bra och Wigan vill revanschera sig från förlusten mot Notts Co i cupen. Nu har man endats ligan att satsa på och då vinenr man här. X2

7. Ipswich - Middleboro 38-33-29
Fel favorit. Ipswich hade ett uppsving men har återigen tappat form. Boro måste rycka upp sig och bortaspelet funkar OK, Jag chansar på säker 2:a

8. Plymouth - West Brom 14-24-62
Mycket trolig WB-seger men de är lite för mkt streckade. X-gardering kan löna sig bra.

Systemet 144 rader
1
1X2
1X2
X2
1X
X2
2
X2

Inga kommentarer: