28 februari 2010

Topptipset

Tråkig spelhelg. Finns inga kul spel idag alls. Topptipset ser bara halvkul ut men tippas ändå. Sent ute med analyserna så de blir extremt korta.

Topptipset

1. Aston V - Man U 21-30-49
AV alldeles för understreckade. Man spelar bra och gick vidare i FA-cupen senast. Man U är lite svårbedömda för dagen och saknar Ferdinand och Giggs bl.a. Helgardera.

2. Liverpool - Blackburn 81-13-6
Liverpool cupspelade borta i helgen men mot bortasvaga Blackburn har man alltid lätt. Säker 1:a trots storfavoritism.

3. Sunderland - Fulham 43-32-25
Fulham gjorde en bedrift som slog ut Shaktar från EL. Här kommer en reaktion och jag tror de får svårt mot ett Sunderland som måste börja vinna om man inte vill hamna i trubbel. Chansar på säker 1:a även om kryss kan vara tänkbart.

4. Juventus - palermo 62-25-13
Juve förlorade denna match förra säsongen och båda lagen har form. Juve har varit upp och ner på sistone och jag helgarderar på värde.

5. Napoli - roma 34-33-33
Helöppet så gardera på. Jag har ingen helgardering så jag går på hemmafördelen och spelar 1X.

6. Parma - Sampdoria 36-32-32
Fel favorit IMO. Samp är starka och spelar bättre än parma. Jag tror inte på hemmaseger. X2

7. A. Madrid -Valencia 37-29-34
Fel favorit igen. AM är väldigt upp och ner i prestationerna. Valencia är bättre och ska vinna. Men EL-spel för båda lagen gör utgången mer oviss. X2 tror jag dock räcker.

8. Sevilla - Bilbao 76-15-9
Sevilla börjar återkomme till form och gjorde bra ifrån sig i Moskva i veckan. Bilbao sämre och åkte på stordäng i EL. Tänkbar singeletta men då de är lite för mkt streckade spelar jag 1X.


systemet 144 rader
1X2
1
1
1X2
1X
X2
X2
1X

Inga kommentarer: