14 februari 2010

OS-tips

Har en del spel till kvällens och nattens OS-övningar.

USA - Kina 2(+9,5) / Kina över 0,5
Kina fick stryk av Sverige (1-6) och Kanada (1-13) i VM och nu förlorar man stort igen. Jag tror dock inte att amerikanskorna vräker in mål. Kina är 7:a på världsrankingen mellan Ryssland (6:a) och Japan (9:a) som båda förlorade 0-8 i VM mot USA. Jag tror inte det blir mer idag och kunde kinesiskorna göra mål på Sverige och Kanada i VM så kan de göra mål mot USA i natt också).
+9,5 hittar jag till 2,00 medan Kina över 0,5 ger 2,40. En liten slant är dessa spel värda.

Finland - Ryssland 1(-2,5)
Finskorna är bättre än ryskorna och jag tror de även slår Sverige i en bronsmatch längre fram i OS. Här tror jag de vinner med 5-6 mål om de inleder med ett snabbt mål och handikappspelet känns riktigt bra.


Skidskytte H2H
Snart dags för start och jag har 2 spel som jag hittat på Nordicbet.

Burke - Sikora 1(1,85)
tror inte ett dugg på Sikora ikväll medan Burke kan skrälla in sig på pallen.

Greis - Ustyugov 1(2,15)
Jag tror Greis mkt väl kan vinna om Björndalen gör bort sig. Ustyugov känns som ett svagare kort i dagens lopp.


Freestyle Puckelpist:
Detta kan jag inte ett dugg om men har en vän som är väldigt insatt. Han pratar varmt om Colas idag och till 4,00 är det (enl. min vän) ett bra spel. Jag chansar på det och tippar. Kul med ett liten knarkarspel mitt i natten.

Inga kommentarer: