02 maj 2010

Cricket - Twenty20

dagens 2 matcher i VM är båda svårtippade men jag tycker jag har hittat 5 bra spel.


Indien - Sydafrika 1-1,90
Indien avslutade sin Premier League bara dagarna innan VM och man har inte spelat träningsmatcher inför VM. Men med tanke på att Afghanistan var första notståndare så tog man det som en träningsmatch och laget visade bra form i en enkel seger.
Sydafrika hann med 2 träningsmatcher inför VM och spelet var varken bra eller dåligt. Detta är första VM-matchen för dem och de har oxå spelare i truppen som spelade i IPL och därmed inte var med i träningsmatcherna.
Jag tror Indien har lite bättre form och de borde vara favoriter.

Bäste indiske Batsman - Raina -5,00
Jag gillar Raina som är en aggresiv slagman som kan få till en "halfcentury" (50 runs) när somhelst, varför inte idag!?


Australien - Pakistan 2-2,25
Australien må vara en av favoriterna till VM men de lyckas inte alltid i T20. Pakistan å andra sidan kom 2:a 2007 och vann VM ifjol. Australiens slagmän har ofta problem med pakistans bowlers och jag tror på det idag också. Borde vara jämnare i oddsen.

Fall of first Australian Wicket - under 24,5
Jag tror Pakistans bowlers tidigt avväpnar förste Aussie och detta är et givet spel.

Akmal - Butt 1-1,80
H2H om vilken slagman som får mest runs. Jag tror Akmal vinner denna enkelt. Trorinte Butt kommer över 10 runs ens idag.

3 kommentarer:

Ogge sa...

Jag hittar inte:

Fall of first Australian Wicket - under 24,5
Jag tror Pakistans bowlers tidigt avväpnar förste Aussie och detta är et givet spel.


var har du spelat den?


Denna finns till 2,00 hos bet365 om jag nu gjort rätt.

Akmal - Butt 1-1,80
H2H om vilken slagman som får mest runs. Jag tror Akmal vinner denna enkelt. Trorinte Butt kommer över 10 runs ens idag.

Mårten sa...

Jag har lagt mina spel på William Hill

Hittar du 2,00 på Akmal är det kanon. Båda fick 73 runs i första matchen men Butt passar sämre mot Australiens bowlers än Akmal gör.

Ogge sa...

Okej, tack för snabbt svar!

tack även för en bra blogg!