05 maj 2010

Klurigt topptips

Inga självklara spikar på topptipset och jag chansar en hel del. Kortkort idag bara pga sjukdom.

1. Man C - Tottenham 2
MC måste vinna och det gynnar Spurs. King troligen tillbaka och jag tror Spurs vinner.

2. Bilbao - Malaga 1X
Kanske en spiketta men Malaga kryssa ofta.

3. Mallorca - Real M 1X2
Trodde iofs att RM skulle bli större favoriter på tipset men jag helgarderar ändå med hemmastarka Mallis.

4. Santander - Sevilla 1X
Santander sämsta hemmalaget i serien men Sevillas borrtaform är inte heller så bra. Har stark feeling för hemmalaget och skippar Sevilla.

5. Elfsborg - Malmö 1X2
Funderade på att skippa MFF då 31% är för mkt på dem.

6. Häcken - Gefle 1
Gefle har fler skador och Häcken måste rycka upp sig lite idag. Tror Det blir för tuffr för Gefle ikväll.

7. Kalmar - Halmstad X2
KFF har mkt kvar att bevisa och spelar svagt hemma. HBK utnyttjar detta och jag tror de vinner.

8. åtvidaberg - BP X2
ÅFF har kommit igång bra men snart kommer en reaktion och då BP är täta bakåt så tror jag inte åFF vinner.

Inga kommentarer: