30 maj 2010

Grattis Charlie

Min gamla bekanting Charlie Lister vann derbyt igen igår med Bandicoot Tipoki. Närmare en miljon gav det till honom och ägarna. Grattis!

Mina tips gav 3 vinnare och det var nära på mycket mer.

Tyrur Speedy vann
Head iton Ellis vann
Jogadusc Ace vann

I derbyfinalen ledden Lyreen Mover hela loppet och var nära att bli första ungerske hund att vinna men BT kom smygande på "fel sida" efter en fruktansvärd start och vann med en halv längd. Nära till att en 7-oddsare satt.

Min skräll Join the maids var även den ytterst nära vinst till 17 ggr.


Hästarna inleddes med en andraplacerad skräll i Sharapova för att sedan följas av två bra vinnare. Framförallt mitt förstastreck i 3:e avdelningen, Quantum Oliver, var ett bra spel :)
Sedan gick det sämre. Nya tag idag.

Tipsat gav ingenting men jag brände på Sverige.

Frej vann och Catalans pulveriserade Bartley.
Leeds vann bara med 2 och Millwall förstörde genom tidigt mål.
Av hästarna vann Main Aim till 3,75 så där lev det plus.



Nu till dagens spel. Topptips kommer. Nu blir det bara V75

1 - 3
Quarcio de chene impoenrade på mig senast och jag tror på den igen. Många tror att Solvallapubliken kan skrämma denna nervösa häst men jag tror Gooparna tänkt på det.
Lucky Jim tror jag får svårt med tanke på spår och ovana med denna typ av bana. Han kan försöka komma i 3:e eller 4:e spår i första kurvan och måste då troligen jaga för spets för att ha chans. Men där sitter troligen Copper Beach, som jga inte tror släpper. Fast... Erik låter lurig bakom Nu Pagadi och kanske kör han för att försöka hålla spets?!
Allt bäddar iaf för QdC som inte kommer vara med i startrusningen.

2 - 4,6,7
Jag tar bort fabvoriten Torvald Palema som jag inte tror vinner. Finalplats är vad Åke får sikta in sig på. 4-Beanie MM spetsar troligen och därifrån kan han mkt väl leda in i mål. Lisa America låter det bra om och kan vara den som fr loppet. 7- Brioni är min skräll här, Iceland hade jag trott på från bättre spår. Örjan får nu försöka lotsa den till final, men det ser tufft ut.

3 - 2,3,4,7,10
Nej, Raja Mirchi som storis köper jag inte. Här skräller det och jag har 4-eyesee som förstahäst men vill varna för Erik på nevele Wood som kan få det lopp han vill.

4 - 4,6,9
4-Somekindacatch var ett spikförslag men sedan tänkte jag på vad Björn goop kan göra med Warawee Lizzy. jag gilalr Björn från spår 9 i liknande lopp då han är mästare på att hitta bra slaglägen.

5 - 5
Sundsvik Saigon vinner. Alla finnar är överrens om att detta är en alldeles för bra häst för denna klass. Hästen borde haft mer pengar på sig och spetsar och vinner enkelt.

6 - 2
Save the quick är den bästa franska chansen på kupongen och BAzire lär styra till spets direkt och då ser jag inte vem som ska kunna slå den eller ens försöka.

7 - 1,4,5,6
Italienska 5-Mago d´amore tror jag inte så mkt på. den ska med men rankas ner. 4-Won´t dance är mitt förstastreck men här kan fler streck behövas.

1 - 3
2 - 4,6,7
3 - 2,3,4,7,10
4 - 4,6,9
5 - 5
6 - 2
7 - 1,4,5,6
180 rader

Inga kommentarer: