29 maj 2010

Lördagsspel

Skiljebo vann till fina odds i veckan :)

Lite spel till idag kommer nedan. Tippar topptipset trots att det är vänskapslandskamper på kupongen. Tror det kan ge bra ändå. Har även ett litet V75-tips till Elitloppslördagen och 2 tidiga spel till söndag/måndag.

Topptipset

1. Sverige - Bosnien 51-31-18
Tror inte ett dugg på Sverige i denna match. Sverige är inte längre ett bra lag och truppen idag ser tunn ut. Bosnien är ett intressant lag som jag inte tror förlorar detta. X2

2. Norge - Montenegro 71-20-9
Norge lite väl stora men hur ska Montenegro kunna vinna?! Norge har en lång svit av bra resultat och detta är Drillos 100:e match som förbundskapten och spelarna vill fira honom med lätt seger. Det blir det också. 1

3. Ungern - Tyskland 9-19-72
Tyskarna för stora. VM väntar och man kanske testar lite i laget. Ungern är ett lag som blir farligare och farligare och de kan mycket väl smälla till här. helgardera.

4. Assyriska - Ljungskile 51-29-20
Assyriska har haft skadebekymmer ett längre tag men Ljungskile är (trots vinsten mot peking) inte ett bra lag och ska inte kunna vinna. Kryss en möjlighet. 1X

5. Sundsvall - Örgyte 41-33-26
Stora skadebekymmer i ÖIS som nu åker på sin första bortaförlust. Sundsvall är det bättre laget och man är svårslagna hemma. Säker 1:a

6. Hammarby - Väsby 65-22-13
Här skulle jag vilja helgardera för jag litar inte ett dugg på bajen. men någongång måste de skärpa sig. Väsby ska normalt slås enkelt men jag är orolig att det bli 0-0 och kryssgarderar. 1X.

7. Norrköping - Syrianska 49-29-22
Peking är bra men har haft skadebekymmer på anfallarna, något som kanske är kvar även till denna match. Syrianska är också bra och kan mkt väl vinna här. helgardera.

8. Ängelholm - falkenberg 47-31-22
Normalt sett en dunderetta. ÄFF borde vara ett topplag men har visat sig vara ett lag som inte kan göra mål på senaste tiden. 4 raka seriematcher utan gjorda mål är inte bra. Defensivt verkar man vara lika starka som man ska vara dock och detta känns som en lätt seger eller 0-0. 1X räcker.


Systemet 144 rader:
X2
1
1X2
1X
1
1X
1X2
1X

-------------------------------------------------------

V75

Har kollat extra noga på V75 denna helg då vi har det både lördag och söndag och tycker mig ha hittat ett bra litet system. Jag spelar så pass få rader så att alla borde kunna ha råd. Det innebär 3 spikar idag, vilket kan vara vanskligt. Dock tror jag nyckeln till V75 ligger i avd 1, där jag garderar storfavoriten.

1 - 2,3,4,7,9,10
Storfavoriten 4-Skully Gully har vilat i 7 månader och dessutom haft en skada under vintern. Bör ju vara bra då den tas ut i ett sådant här lopp men utan riktiga lopp så länge så är det ingen spik för mig. Stickans andrahäst Bobtail gillaar jag och även om Stig H baissar lite så tror jag den har minst lika bra chans som favoriten. Jag vill varna främst för Swept to victory här som med bara 14% rensar bra.

2 - 5,6,9
En annan för stor favorit. Ludde säger att spetsen ska vara hans och vi vet ju att det kan innebära att Ludde tapapr de tlilla han har i huvudet och kör slut på hästen. Det bäddar för skräll. Jag nöjer mig med Nisse Bean (som har toppform) och Axalee, som jag gilal rskarpt och som kan få ett bra lopp om Ludde drar på för hårt.

3 - 1,3,5,8
Flemming Jensens 1- Quantum Oliver är min förstahäst då spåret är bra och hästen rapporteras fin. Åke är favorit med 5-Conrads garland men frågan är om inte 3-Youpie är den som har bäst chans av hans hästar!?

4 - 1
Spikar Delvin Gold. Borde vara favorit IMo och vinner om spetsen nås (är obesegrad i ledningen). Jag har svårt att se vem som ska sno spets (om ingen får försig att köra sönder sin hästs chanser) och singelstreckar.

5 - 1
Chansspik. jag tror inte Tintomara Hornline är 20 meter bättre än Gamay Ribb och GR har en riktigt vass kusk i jennifer Tillman.

6 - 7
7 eller 10 eller 7 och 10. Så verkar de flesta tänka. Jag tror att fredrik P lätt hittar spets åt Chimall TT och att visnten kommer tack vare det. Ska ni gardera så ska 2 - Bulltrap och skräälen 4-Premier League med, liksom favoriten 10 såklart.

7 - 1,8,10,11,14
Västerbo paradise har Knutsson sagt att han gärna kör i spets med. Men komemr han dit? 1-Rolls Royce kan mycket väl luffa undan i spets och om det strular för favoriterna är detta en storskräll att räkna hem sköna Jackpottpengar på.
Mitt förstastreck går till Livi Barcelona som jag tycker är bästa hästen och som kan få ett bra lopp. Se upp för franska gästen 11, som tävlat sparsamt på sistone men som har bra kvaliteter och säkert inte tagits hit utan att man räknar med chans.


Systemet 360 rader
1 - 2,3,4,7,9,10
2 - 5,6,9
3 - 1,3,5,8
4 - 1
5 - 1
6 - 7
7 - 1,8,10,11,14


----------------------------------------------
Övriga spel

(söndag)
Märsta - Enköping 2
Div 4 uppland. EIS visade med segern mot UIF att man är seriens bästa lag. Som jag tidigare skrivit så hade chansen varit stor att man spelade i div 3 i år om Upplnads FF skött allt rätt. EIS spelar som bäst på bra planer (som mot UIF) och på Midgårdsvallens konstgräs så kan man spela sitt spel. Märsta är alldeles för stora favoriter här och 2,55 på EIS spelas.

(måndag)
hudiksvall - Enköping 1
Div 2 Norra. Jag är från Enköping, det är därför jag fäljer denna och ovanstående serie nära och här har jag hittat ett bra spel i Hudik. Hudik är obesegrade hemma i serien, där man slagit Sandviken och Skiljebo. ESK har bara 1 poäng borta efter lite flyt mot köping. ESK får en tuff match och jag köper inte att man är favoriter. 2,85 på Hudik testas.


Så ett par lördagsmatcher

Frej - Västerås 1
frej har visat att man är seriens bästa lag och, som jag sa innan säsong, så ska man upp i div 1. VIk är väldigt ojämna och ska normalt inte ha en chans här. frej har vunnit denna match 3 år i rad med totalt 9-0. Blir 2,3-0 idag med. 1,65 bra.

Millwall - swindon - No goalscorer -10,00
Det brukar bli mål mellan dessa och det brukar bli mål i denna kvalfinal. Det är därför detta ger så fina odds. Mycket viktig match detta och jag tror det blir en tät, tråkig tillställning.


Rugby
Leeds - Wigan 1(-4)
Wigan har bra form och är kanske bäst i Super league just nu. Detta är dock kvartsfinal i cupen och jag tror Leeds har mer vilja här och vinne med 10 poäng.

batley - Catalans 2(-18)
Batley är inte van att möta så här bra lag. catalans är större, starkare och snabbare och krossar Batley.


Hästar England

Catterick 3.25 - Ancient Cross
En gammal favorit som gjorde ett bra comebacklopp senast. Borde väl vara bättre ändå idag och allt talar för att loppet kommer köras så som passar AC bäst. 7,00 är kanonbra.

Haydock 3.30 - Main Aim
Bra senast och blir ännu bättre idag. Delad favorit men IMo är denna den bästa av de två. 3,75 helt OK

Newmarket 3.55 - Red Jazz
Loppets bästa häst. Bra vid förlust senast. perfekt inne nu på distans mm och vinner till 2,00


Återkommer med hundar till kvällens Derbyfinalkväll på Wimbledon

1 kommentar:

Johan sa...

Sverige gjorde en bra match och vann över Bosnien lite oväntat.Men 7 rätt av 8 är inte dåligt. Synd att det inte ger någon utdelning.