30 maj 2010

Topptipset

1. Nigeria - Colombia 53-30-17
Bra singelstreck. Lagerbäck fick kritik för 0-0 mot Saudi men efter att Saudi var nära att klara oavgjort (eller t.o.m vinna) mot Spanien igår så bör Nigerias resultat omvärderas. Pressen finns iaf att man ska vinna och mot ett svagt Colombia så gör man det.

2. Mexico - Gambia 81-13-6
Inte säker alls på att Mexico ska vara så här klara favoriter. Man har träningsmatchat hårt med blandat resultat och jag tror att det kan bli lite avslaget i denna nästsista match inför VM. Garderar med X på värdet.

3. Paraguay - Elfenbenskusten 29-31-40
Elfenbenskusten är riktigt bra men det är framförallt på hemmaplan. denna match spelas i Frankrike och då Paraguay IMO är det bättre laget så tippar jag enbart 1X

4. Tunisien - Frankrike 14-28-56
Spelas i Tunisien men jag tror stenhårt på frankrike som borde vara klarare favoriter. klasskillnad och säker 2:a

5. Syrianska Kerbura - Dalkurd 62-22-16
Här kan det skrälla. Dalkurd börjar hitta div 1 kostymen och är enormt understreckade. Så dåliga är de inte. Helgardera

6. Umeå - VSK 49-27-24
Två lag i bra form men jag tar ställning för hemmalaget, även fast de aldrig brukar slå VSK hemma. Umeå har öst in mål i de två senaste och det känns som man verkligen är på gång. VSK är svagare och mer ojämna. 1X

7. Kristianstad - Bunkeflo 65-23-12
Bunkeflo har varit svaga i år och jag tror inte man kan vinna här. kristianstad är dock inget lag att lita fullt ut på med 1X bör räcka.

8. Ytterby - Torslanda 42-32-26
Helgardera. två svaga lag som inte håller div 1-klass.

Systemet 144 rader
1
1X
1X
2
1X2
1X
1X
1X2

Inga kommentarer: