09 maj 2010

Söndagstips

Fortfarande sjuk men jag har en del tips till er idag ändå :)

Redovisning av gårdagen först dock:

Cricketspelen satt bra igen och T20-VM har gett bra klirr i kassan.
England och NZ vann båda. Pakistan behövde 2 runs på sista bollen mot NZ men istället slogs slagmannen ut och NZ vann med minsta marginal :)
I den matchen överstegs antalet Wides med råge. Redan efter 4 Overs ( av matchens totalt 24) så hade Pakistan kastat 9 widebollar. Så det var en enkel vinst :)
Sydafrikas första wicket föll efter 19 så det spelet satt också :)

Alainmaar som storfavorit var enda vinnande hästen och Lyreen mover enda vinnande hunden.

Underspelet i St Mirren - Aberdeen satt :)
Överspelet i Maillwalls match satt :)
Övriga vinnande fotbollsspel var:
Alloa
Exeter
Barnet
Getafe
cartagena
Lille
Hammarby TFF

Kunde gått lite bättre men gav ändå plus för er med hoppas jag.

Topptipset är vi kvar på och söndagens topptips avgörs bara timmen efter lördagens. Tråkigt nog. Såg väldigt lätt ut idag så jag tror inte på större utdelning om inte mina chansgarderingar sitter.

1. Roma - Cagliari 80-14-6
Roma satsar på Guld och hoppas att Inter misslyckas. Cagliari har inget att spela för. Hade detta varit sista omgången kunde gardering varit intressant ifall Inter ryckt i sin match. Men även vinst för båda topplagen gör att chans finns nästa vecka för Roma. Säker 1:a (tråkigt nog)

2. Genoa - Milan 26-33-41
Milan är laget med motivation men den kan försvinna om Sampdoria får stryk och krysset måste med.

3. Inter - Chievo 89-9-2
Visst ska Inter vinna och visst är Chievo utan motivation. MEN, utan Sneijder blir Inters spel lite stelt ibland och risken finns att en dålig start kan göra att det låser sig. 1X.

4. Napoli - Atalanta 53-28-19
Bara seger räknas för Atalanta och även Napoli jagar seger. Jag väljer att helgardera då Napoli blivit för stora här.

5. Palermo - Sampdoria 41-32-27
Palermo obesegrade hemma medan Samp varit svaga på bortaplan. Palermo bättre laget och vinner. Säker 1:a

6. Degerfors - Trollhättan 56-28-16
FCT är ett svagt lag men ett lag som kan slå till när som helst. Degerfors verkar dock ha hittat formen och tappar inte här. 1X

7. Syrianska - Ängelholm 56-28-16
Två lag som kan komma högt upp i år och kanske är båda med och slåss om en Allsvensk plats?! Syrianska är bättre men förlusten mot ÖIS hemma var inte bra och det är det som är grejen med Syrianska. Vissa dagar är de fantastiskt bra och vissa klart sämre. Jag helgarderar.

8. Öster - Örgryte 24-33-43
Öster är ett av de svagare lagen i serien och ska inte blandas ihop med det Öster som en gång var ett bra allsvenskt lag. Klassen nu är många gånger sämre och jag tror man åker ur. ÖIS övertygar inte heller men behåller förlustnollan intakt. X2

Systemet 144 rader
1
X2
1X
1X2
1
1X
1X2
X2
-------------------------------------------------------------

Aston V - Blackburn 2-6,00
Arsenal - Fulham 1(-2) -2,30
Rent B-lag hos Fulham som satsar på EL-finalen på onsdag.

Rugby League
Harlequins - St Helens 2(-14)
Crusaders - Catalans 1(-8)

Cricket
West Indies - Indien 1-2,25
Windies kan vara grymma i sina bästa stunder och att de var säme senast gör att vi får detta odds. Indien har varit bättre under VM men hemmaplan gör att jag tror på Windies idag.

Total match boundaries - över 31,5
Jag tror vi får många 4:or ocg 6:or idag från hårt slående batsmen.


Australien - Sri Lanka 2-2,37
VM:s två bästa lag och här går jag också emot favoriten då oddsen borde varit jämnare.

Sri Lanskas bäste slagman: Sangakkara - 4,50

1 kommentar:

Anonym sa...

var kan jag följa rugbyn? :)