19 maj 2010

Onsdagsspel

Ingen lycka alls med fotbollen igår och hundarna gav liten förlust då enda spelet som satt var forecastspelet till 4,75.

Idag är det ett klurigt topptips som jag spelar lite på feeling på.

1. A. Madrid - Sevilla 36-31-33
Visst vann AM Europa Ligan och visst har Sevilla haft många skador (de har det idag igen) men jag tycker Sevilla gjort det makalöst bra med tanke på de bekymmer de haft och AM har inte rosat ligan så mycket under året. Sevilla är bättre och jag tycker X2 räcker.

2. Degerfors - Elfsborg 12-22-66
Elfsborg svaga bortaspel och problem med att spela på sämre planer gör att denna måste helgarderas.

3. Falkenberg - BP 24-28-48
FFF roterar truppen. Men det gjorde Ljungskile igår mot DIF och de vann. Men BP verkar ta detta på fullaste allvar och jag tror inte de förlorar. X2

4. Jönköping - Åtvidaberg 31-29-40
Jönköping har i stort sett bästa lag medan ÅFF väntas vila lirare. Inte så mkt mellan dessa lag och då ÅFF hade match i måndags mot AIK så känns det som denna kommer för tätt. Säker 1:A

5. Trollhättan - Kalmar 7-14-79
KFF ska ju vinna då Trollhättan är svaga men hur är inställningen? 14% på krysset lockar.

6. Väsby - Gbg 13-23-64
Gbg brukar satsa på cupen men är ett svagt lag utan Hysén. Väsby inte ofarliga och kan skrälla.

7. Östersund - Häcken 12-18-70
Östersund har skador mm medan Häcken har en bra trupp med sig. Säker 2:a

8. Rotherham - Aldershot 47-30-23
1-0 till rotherham i första mötet. men det var ett flyt mål i slutet efter att Aldershot varit klart bäst i större delen av matchen. Aldershot fixar detta tror jag så egentligen borde jag tippa säker 2:a men tar med krysset ändå.

Systemet
X2
1X2
X2
1
X2
1X2
2
X2

Inga kommentarer: