14 april 2009

20 år

Idag är det 20 år sedan Hillsborough. En tragedi som berört så många fler än oss Liverpoolfans.
Jag gråter än då jag läser eller ser något om detta och det gör ont inte bara i mitt Liverpoolhjärta utan även i fotbollshjärtat.

Jag inleder dagen med en hyllning till de döda och eventuellt kommer lite tips senare.




















4 dagar efter Hillsborough avbröt man CL-matchen mellan Milan och Real Madrid efter 6 minuter för en tyst minut. Milans fans började sjunga You´ll never walk alone som en hyllning till de döda:




Justice for the 96!!

RIP! You´ll never walk alone!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kommer aldrig glömma den där matchen. Jag satt och kollade live på den på tv och blev så chockad. Jag var 14år och hade varit ett Forest fan i ett år och såg fram emot matchen. Jag trode först att det var ett dåligt skämt men när jag såg människor klämmas under varann blev jag livrädd och började gråta. Det konstiga är att matchen spelades.
RIP alla.
FOREST FAN "U NEWER WALK ALONE"