08 april 2009

CL-onsdag

Gårdagen blev inte så lyckad. Inga vinster och idag står jag över spel förutom topptipset.
Intressant med Man U igår. Jag hade tänkt påpeka min 48-timmarsregel (även om det nu var lite dryga 48 timmar). Det visade sig igen att man aldrig ska spela på lag som bara haft en vilodag mellan matcher.


Topptipset idag kan ge låg utdelning idag. Jag hittar 4 matcher som kan singlas men garderar 2 av dem för att nå 144 rader. De som jag anser kan singelstreckas skriver jag i texten till den matchen.

1. Liverpool - Chelsea 43-34-23
Inte mycket att analysera. Troligen målsnålt som vanligt och jag helgarderar utan vidare tankar.

2. Barcelona - Bayern M 65-23-12
Jag tror Barca vinner och jag tror de kan göra det med mer än 1 mål och handikappspelet -1 kan spelas. En del frågetecken i båda lägren men det är mindre viktigt i en sådan här match. Bayern verkade ha denna match i tankarna då man förlorade stort i Bundesliga i helgen. Barca klart bättre och hemma ska de vinna enkelt. Här är dock en av de matcherna som jag garderar trots att jag tycker de kan singlas. 23% är lågt på kryss. Vi såg ju igår hur Man U och Arsenal hade flyt i sina matcher och klarade krysset.

3. Hamburg - Man C 59-26-15
Dagens säkraste på tipset. Hamburg går bra nu i Bundesliga och hemma har man 11-1-1 i tabellraden. Man C:s liga säsong är i stort sett över då de hamnar i ingenmansland. Robinho kommer troligen lämna klubben och visar ingen vilja alls längre (snacka om att han blev lurad att gå till ett skitgäng). MC är dessutom bortasvaga och får vara glada om Hamburg bara vinner med 2 mål.

4. PSG - Dynamo Kiev 43-32-25
PSG har kommit långt utan att egentligen bry sig om UEFA-cupen och läget sägs vara detsamma idag. Ligan är enda prioritet och det påstås att man spelar med 5-6 icke-ordinarie i denna match. Jag tror att det straffar sig idag. Kiev går bra i Ukrainska ligan och vi vet ju att de ofta går för seger även på bortaplan i Europa. Lagets kapten skadad och borta resten av säsongen men man fåt även tillbaka spelare. X2 räcker långt.

5. Shaktar - Marseille 43-31-26
Två lag i bra form. Marseille har bara en bortaförlust i ligan och kan vinna även här. Helgardering.

6. W Bremen - Udinese 67-23-10
WB har bra form, framförallt hemma. Troligen är Europaspel nästa säsong kört men man klättrar i Bundesliga. Udinese hade tur som gick vidare mot Zenit i förra omgången och deras svaga bortaspel gör att 1:an kan singlas. Jag tycker dock att X:et är för lågt streckat och garderar med ett X.

7. Cardiff - Derby 59-27-14
Cardiff ligger 6:a men med två matcher till godo så kan man blanda sig i striden om direktuppflyttning med lite tur. Formen är dock inte på topp och man har haft lite tur på sistone. Senast kvitterade man hemma mot Swansea på övertid och hemmamatchen innan, mot Watford, gjorde man segermålet i 97:e minuten. Man måste vinna mot lag som Derby om man vill säkra åtminstone kvalplatsen.
Derby har 1 vinst på senaste 7 och i helgen hade man tur som fick 1-1 i 93:e minuten hemma mot Burnley. Man har frågetecken kring flera spelare och kommer inte räcka till ikväll. Säker 1:a.

8. St Mirren - Rangers 9-22-69
Jag skulle vilja helgardera denna då St Mirren vann hemmamatchen i höstas med 1-0. Rangers har dessutom stora problem med en del av lagets bästa spelare på frånvarolistan. StM slåss för att slippa nedflyttning medan Rangers jagar Celtic i toppen. Rangers är normalt bättre men form och frånvarande spelare gör detta till en mer öppen match än normalt. X2 får det bli.


Systemet 144 rader

1X2
1X
1
X2
1X2
1X
1
X2

2 kommentarer:

Xsajt sa...

Still in the game. :) Själv fick jag in 3 spikar igår, vinner w.bremen så sitter min fjärde spik. :) Resten är helgarderade för min del. :)

Hoppas Dynamo Kiev vinner också mot favoriterna, så sitter säkert ditt topptips också :)

Saxel sa...

Får tacka för reken på Cardiff, Hamburg och Werder Bremen, fick upp ögonen för matcherna tack vare det.

/Saxel