05 april 2009

Topptipset satt

Topptipset satt igår igen. Bara dryga 800:- men det ger ju spelkassa till fler topptips :)
Kunde ju haft lite mer tur och fått Bajenvinst eller annat som rensat bra.
Men säkra 2:an på Stoke är jag nöjd med :)

Rugbyn gick uselt denna vecka, två match kvar och ännu ingen vinst.

Comply or die kom 2:a efter en dryg 100-oddsare i Grand national. Bra platsodds om man spelat det.


Söndagens topptips:

1. Örgryte - Gais 36-35-29
Spelarna är bättre än bookies IMo då det gäller denna match. GAIS tror jag inte ett dugg på i årets Allsvenska medan örgryte ser intressanta ut, framförallt framåt. Jag chansar lite med säker 1:a och rekommenderar även ett 1X2-spel på ÖIS till 2,70 eller mer.

2. AIK -HBK 47-34-19
AIK troligen bättre och brukar vara bra hemma. HBK har man dock haft problem med förut och krysset måste med. Har ni pengar så helgardera.

3. Trelleborg - BP 57-28-15
Svårtippad premiär. TFF bör vara klart bättre men BP känns lite underskattade idag. Skulle vilja helgardera men får nöja mig med 1X.

4. Everton - Wigan 68-23-9
Everton imponerar inte just nu och kanske är tankarna på cupsemin 19 april mot Man U!? Cahill är osäker till dagens match och det är ett avbräck om inte han kan spela. Wigan är ett av lagen som jagar bakifrån men de saknar Zaki och Koumas och får som bäst ett kryss. 1X

5. Man U - Aston V 78-16-6
Två lag med svag form och frågan är om något av dem funnit den under landskampsvilan. MU saknar Rooney och Berbatov bl.a. och Tevez har nyss spelat på hög höjd i Bolivia (1-6 förlust med Argentina) och det tar ofta tid att ställa om sig efter det. Man har även CL-match redan på tisdag och det finns en risk att det är för mkt just nu.
AV saknar troligen Heskey och måste rycka upp sig om de vill ha chans på PL. Man möter Man U i precis rätt tillfälle och matchen måste helgarderas sett till streckningen.

6. Espanyol - Deportivo 40-30-30
Espanyol är på väg ur ligan. Man ligger sist med 8 poäng till säker mark och 10 matcher att ta igen det på. Det kommer inte att hända, tror jag. Deportivo är ett av 4 lag på samma poäng som kämpar om 2 UEFA-upplatser. Inga större bekymmer i något av lagen och jag chansar lite med singelstreckDeportivo. De är bättre, har bättre form och lyckas ofta vinna liknande matcher. Espanyol tjänar inget på kryss utan måste gå för seger och det passar bortalaget. Chans 2:a

7. Gijon - Santander 41-31-28
Gijon saknar ett par spelare som jag tror får svårt idag. Santander har tidigare haft ganska lätt här och jag tror de lyckas igen. Matchen kan helgarderas, jag går på X2 men med tanke på att Gijon inte kryssat än denna säsong kanske X:et borde göras om till 1:a? Det enda jag vet säkert är att Santander är mina favoriter i denna match och att det bör bli målsnålt. X2

8. Udinese - Inter 11-27-62
Udi brukar ha lätt mot Inter. Hemma har man bara 1 förlust på senaste 11 mötena mot Inter. Man saknar flera spelare idag som gör att deras chanser till vinst sjunker men om man tar ledningen så tror jag man vinner och helgarderar därför.


Systemet (144 rader)

1
1X
1X
1X
1X2
2
X2
1X2

1 kommentar:

Diljen sa...

HÄR FÖLJER DAGENS TVEKLÖST BÄSTA SPEL:

Att Dalkurd skall vinna Division 2 Norra Svealand ger 17 gånger pengarna på Nordicbet!

Det är bara att hugga i, innan kakan är slut. Laget har mött två

Division I-lag på försäsongen och slagit båda. VSK, som skall vara topplag i Division I Norra, förlorade med 4-2 mot Dalkurd i Svenska Cupen.

Man förlorade mot Superettanlaget Sirius med 2-1, där Siriustränare sade att vi kommer att få se mer av Dalkurd i framtiden.