10 april 2009

Ett par rätt iaf :)

Sheffield och Morecambe vann vilket ledde till plus idag iaf.

Till lördagen har jag topptips och 3 spel i övrigt.
Risk för låg utdelning imorgon igen på topptipset tyvärr. Det och tidsbrist ger kortare analyser.


Topptipset

1. Assyriska - Norrköping 36-34-30
Premiär i superettan mellan två lag som tippas vara med i striden om seriesegern. Premiär är premiär och jag helgarderar.

2. Chelsea - Bolton 84-12-4
Chelsea bra i veckan mot Liverpool. Nu möter man Bolton som klarat kryss här 3 av de 4 senaste säsongerna. Jag tror Chelsea vinner enkelt men CL kan störa och Bolton har som sagt stört här förut. 12% på krysset ger en liten gardering.

3. Boro - Hull 41-33-26
Här känns 0-0 givet. Men jag vill inte singla krysset då ett slumpmål kan avgöra åt ena eller andra hållet. Helgardering.

4. Portsmouth - West Brom 68-22-10
Har WB gett upp? Känns nästan som det. Trots att de egentligen är för stora favoriter så får Pompey singelstrecket.

5. Sunderland - Man U 10-24-66
Hade Man U slagit Porto så hade jag singelstreckat dem men då de har returen att tänka på till veckan så väljer jag att gardera med krysset. Se dock upp. Liverpool spelar tidigare på dagen och vid förlust för dem känns risken att Man U inte viner som lite större.

6. Tottenham - West Ham 48-32-20
Jag skulle vilja helgardera detta derby men har inga kvar. Redknapp brukar ha lätt mot West Ham oavsett klubb han är manager för och Spurs känns lite hetare för dagen så 1X tippas men jag är långt från säker.

7. Wigan - Arsenal 17-30-53
Arsenal verkar ha säkrat fjärdeplatsen med tanke på hur bra de spelat på slutet. Även här stör CL-matchen till veckan och jag garderar med X. Troligen vinner Arsenal med 2-0 men jag tar alltså X2

8. Burnley - QPR 48-32-20
Burnley har hittat formen igen. Man saknar sin lagkapten precis som senast men 6 raka i ligan utan förlust blir 7 imorgon även utan honom. QPR har sparkat managern nu då chansen till kval troligen är borta. Man har 4 raka utan förlust men man har kryssat två av dem. Vad värre är så kan man inte göra mål. På de 7 senaste matcherna har man gjort 3 mål och gått mållösa av planen 5 ggr. Så även imorgon. Säker 1:A


Systemet 144 rader

1X2
1X
1X2
1
X2
1X
X2
1




Raith - Alloa 1
Ett spel till ovanligt lågt odds för mig men den känns som bra kombvirke. Raith ligger tvåa, 1 poäng efter Ayr och har toppform. 4 raka vinster (varav de 3 senaste på bortaplan) med totala målskillnaden 10-0 (!!). Enda laget som slagit dem sedan 10 januari är ledande Ayr. Alloa ligegr farligt nära kval. Man har bara 4 poäng ned till Queens Park. Formen är inte bra och man har en del viktiga skador. 1,45 på hemmasegern känns som en banker.

Ross co - Clyde 1
Ross ligegr troligen på helt säker mark medan Clyde ligger sist. Ross form är bra med 4 raka utan förlust och idag har man inga skador eller avstängningar alls i truppen. Clyde har problem både på och av planen. Idag saknar man dessutom flera spelare och jag tror man åker på femta raka förlusten. 1,70 riktigt bra på Ross.

Brentford - Exeter 2
Brentford må leda tabellen men man har problem. 3 av lagets anfallare är borta resten av säsongen. De har tillsammans gjort 29 ligamål. Dessutom saknar man troligen lagkaptenen. Man har 4 raka utan vinst och jag tror att man t.o.m. kan missa inte bara förstaplatsen utan även direktuppflyttning. Mycket viktig match för dem idag mot 4:e placerade Exeter. Exeter är en överraskning som kan gå rakt genom League 2. Inga problem och bra form. Brentford är för stora favoriter och 3,50 är klart spelbart på Exter.

Chester - Macclesfield 2
Chester har skadeproblem och har snabbinlånad en målvakt då alla ordinarie är borta. Man ligger nästsist men har 4 raka utan förlust. Enda segern på de 4 kom mot Notts Co senast och då räddades man av forwarden Lowe som hoppade in i målet då man gjort alla sina byten och målvakten blev skadad.
Macclesfield ligger 7 poäng före och en vinst mot Chester bör göra dem säkra på nytt kontrakt. Man ahr ingen vinst på de senaste 6 men får tillbaka folk och Chester är ett lag som bör passa då de verkligen måste spela för vinst. 3,00 och mer är intressanta odds på Macclesfield.

Inga kommentarer: