07 augusti 2009

Långtidsspel i Storbritannien

Igår satt Sigma O enkelt. 3-0 vann de med.
Warzawa däremot åkte ut efter att de tappade in ett 2-2 mål.


Idag börjar engelska fotbollen med en match i Championship. Jag kommer med ett spel till den matchen och kvällens rugby mm lite senare. Först har jag ett antal långtidsspel i den brittiska fotbollen. Oddsen och H2H-matcherna jag använder mig av är från WillHill.

League 2:
Notts co övervärderas lite på Svennis och de pengar klubben har. Visst ska de ha bra chans att ta sig upp om allt stämmer men frågan är om Svennis mm räcker för dem.
Mitt tips är som vanligt Bury.1 mål från uppflyttning ifjol (+20 mot Wycombes +21 i målskillnad).
Outsidertips till uppflyttning är Darlington. Utan de 10 minus de fick ifjol så hade de hamnat på kvalplats och med veteranen Dean Windass (Ifjol bl.a. i Hull i PL) så får man enorm rutin som kan spela stor roll.

Mina spel:
Uppflyttning: Darlington 8,00, Bury 3,50
H2H:
Macclesfield - Accrington 1 - 1,73 (Tror Accrington åker ur medan Macclesfield kommer hamna strax under mitten.)
Darlington - Lincoln 1-1,91 (Tror som sagt på Darlo en del)


League 1:
Svårtippad serie som vanlit men jag tror att MK dons och Leeds gör upp om seriesegern.
Av de nedflyttade lagen från Championship tror jag enbart på att Norwich kommer ha i tätstriden att göra.
Vilka som åker ur är ännu svårare att sia om men Gillingham och Wycombe tror jag får svårast av nykomlingarna och riskerar en säsong i League 1. iNga spel på det dock.

Mina spel:
H2H:
Charlton - Mk dons 2-1,83 (Charlton får en tuff säsong och det dröjer länge innan de klättrar i seriesystemet igen)
Gillingham - Exeter 2-1,91 (Gillar Exeter och jag tror de kommer göra en bra säsong medan Gills som sat får svårt att hänga kvar)


Championship:
Av lagen som åkte ur PL tror jag bara West Brom har chans. Boro tror jag hamnar långt ner i tabellen. Av lagen som kom upp från League 1 så tror jag både Leicester och Peterborough gör riktigt bra säsonger och båda kan hamna på kvalplats om allt flyter. Scunthorpe däremot åker ur. Sheffield U och Ipswich är tillsammans med West Brom mina kandidater för uppflyttning men även QPR kan blanda sig i den striden. Likaså Bristol C som värvat bra, Se upp för dem!
Ut åker förutom Scunthorpe även Doncaster och en outsider att åka ur är Crystal P, som jag tror får en enormt svår säsong. Ett annat etablerat lag som kommer få svårt är Coventry

Mina spel:
Uppflyttning: Sheffield U 4,50, Bristol C 12,00
Nedflyttning: Doncaster 4,00, Crystal P 9,00
H2H:
Cardiff - Derby 2-2,10 (Derby kan komma att överraska iår då jag tror man blir svårslagna med de förstärkningar de gjort defensivt)
Swansea - Bristol C 2-1,83 (Swansea ser sämre ut i år och kommer inte hamna topp 10. Bristol kommer hamna på eller strax under kvalplats och detta ser ut som en av de bättre H2H-spelen denna säsong)


Återkommer med Premier League senare.

Inga kommentarer: