08 augusti 2009

Topptipset

Sydney vann till slut med 3-2 :)
2 mål av Aloisi (1 på straff) och ett straffmål av Fowler.


Topptipset:

1. Trelleborg - Malmö 33-32-35
Derby som känns öppet. Klokast vore väl att helgardera men jag måste spara dem till senare så jag går på feeling här. Malmö verkade på gång efter 3-0 borta mot Halmstad men fick "bara" 0-0 hemma mot AIK senast. 3 matcher i rad utan insläppt mål och det känns somdet är dags för en seger igen. Kanske går jag lite kort då jag nöjer mig med X2.

2. AIK - BP 69-21-10
Jag har aviserat BPs fall länge men så överraskar de. AIK känns dock starkare och gör oftast vad de behöver och vinner med 1-0. 5 raka hemma utan insläppt mål och jag tror man tar en ny seger med knapp marginal. Säker 1:a

3. Djurgården - Hammarby 36-34-30
Två svaga Stockholmslag i ett derby som gäller mycket. Viktiga poäng finns att ta och X ligger närmast. Jag helgarderar dock direkt då det kan sluta hur som helst.

4. Elfsborg - Gefle 78-15-7
Elfdborg är stora favoriter förvisso men spelar så bra hemma i Allsvenskan att de måste få singelstrecket. Vinsten mot Braga i veckan visar att man fortfarande går bra och trots att Svensson och Danielsson fattas så vinner man.

5. Halmstad - Kalmar 14-25-61
Halmstad har glömt bort hur man vinner medan KFF glömt hur man förlorar i Allsvenskan. Trots det känner jag att HBK är understreckade. Det brukar bli jämna matcher dessa lag emellan och jag helgarderar.

6. Helsingborg - Örebro 59-26-15
Även här går jag på feeling. HIJ kan vara slitna efter veckans EL-kvalmatch och Utan Henke är man svagare. Till denna match saknas även avstängda Skilason, Ekstrand och Christoffer Andersson. Jag tror ÖSk tar minst en pinne, man har gjort det förut här och man är klart understreckade. X2

7. Örgryte - Göteborg 20-29-51
En chansning igen. GBG ser trötta ut och har bara 1 vinst på senaste 5 i Allsvenskan. Örgryte har 4 raka utan förlust och det är dags att man tar hem ett derby. Bättre läge får man svår att få. Gbg ur form och trötta efter resa till Israel i veckan. Chansar på 1X

8. Assyriska - Mjällby 30-29-41
Öppen match trots att Assyriska var dåliga senast och Mjällby går som tåget. Det här är en sådan match där tåget kan få stopp dock. Helgardering skulle kännas bäst men jag nöjer mig med 12

Systemet 144 rader

X2
1
1X2
1
1X2
X2
1X
12

Inga kommentarer: