26 augusti 2009

Onsdagens topptips

Inleder dagen med ett Topptips. Troligen blir det inga fler spel eftersom jag ännu inte hittat något spelvärt.


1. Arsenal - Celtic 71-20-9
Arsenal har blivit för stora favoriter (ännu mer på Europatipset). Man har 2-0 från bortamatchen och kommer inte jaga ihjäl sig efter mål idag. Celtic överraskade i Moskva och kan överraska här. Troligen avancerar Arsenal och visst har de bra chans att vinna men 1X2 känns som ett måste.

2. Apoel - FCK 36-32-32
FCK vann 1-0 hemma och frågan är om det räcker. Apoel är inte ofarliga och i senaste omgången slog man starka Partizan med 2-0 hemma. 1X räcker.

3. Fiorentina - Sporting 55-27-18
2-2 i Portugal. Sporting var då bästa laget och kommer anfalla för att vinna idag. Viola är det sämre laget men klarar sig med 0-1- eller 1-1 och jag tror inte man får mer än så. X2.

4. Blackpool - Wigan 28-31-41
Blackpool har inlett Championship med 4 X-matcher. Wigan inledde PL med att skrälla hos Villa men har sedan dess kammat noll. Jag tror dock de vinner idag. De satsar på detta för att få tillbaka vinnarkänslan och Blackpool ställer över en del spelare. Förvisso låter Wigan en del reservspelare (som Edman) spela men de är bättre i grunden och jag tror på vinst ikväll. Säker 2:a

5. Bristol C - Carlisle 59-25-16
Bristol har inlett säsongen fullt godkänt och ska normalt vara huvudet högre än Carlisle. Man ahr dock haft ett virus som drabbat många i laget och en del saknas bl.a. pga detta. Carlisle har inte imponerat i säsongsupptakten men får tillbaka bl.a. kaptenen idag och här kan det skrälla. Helgardera.

6. Cardiff - Bristol R 65-21-14
Cardiff leder Championship medan Bristol R även de startat bra i League 1. Jag är inne på att BR kan överraska och skulle vilja ha med 2:an. Dock ska ett hemmastarkt Cardiff vara för bra. En del skadebekymmer i hemmalaget gör att jag skulle vilja helgardera men pga streckbrist nöjer jag mig med 1X.

7. Doncaster - Tottenham 13-21-66
Spurs leder PL men vilar idag många spelare. Crouch mfl. är dock inga dåliga ersättare. Doncaster har inlett ligaspelet svagt och får det tufft här. Spurs reservspelare vill in i startelvan och man kommer vinna enkelt. Säker 2:a.

8. L. Orient - Stoke 26-30-44
Stoke är värdelösa borta och ställer över alla viktiga spelare då ligamatchen mot Sunderland prioriteras starkt. LO är ett lag som är väldigt ojämna men som kan skrälla till i sådana här matcher. Jag tror inte Stoke vinner och spelar 1X.


System 144 rader:

1X2
1X
X2
2
1X2
1X
2
1X

1 kommentar:

Anonym sa...

Gick efter ditt system! Tog dock bort tvåan på Celtic och satte dit ettan på Blackpool! =) Så den gick vägen idag, men tackar för dina tips! Mest X2 på Sporting där jag var helt inne på Fiorentina seger!