16 augusti 2009

Snabbt topptips

Efter lite betänketid så har jag bestämt mig för att spela topptipset idag och här kommer korta tips.

1. Tottenham - Liverpool 22-31-47
Tror en hel del på Spurs som mycket väl kan slå ett liverpool där Gerrard är tveksam. Men jag väljer att helgardera.

2. BP - Trelleborg 44-31-25
TFF har två raka segrar borta mot BP och jag tror de vinner igen. X2 räcker.

3. Assyriska - Sundsvall 39-28-33
Sundsvall överraskar mig just nu men jag tror Assyriska vänder sin förlusttrend (3 raka förluster) och vinner. 1X

4. Ljungskile - Åtvidaberg 31-29-40
fel favorit iMO. Ljungskile har börjat spela upp sig och hemma mar man nu 4 raka utan förlust. ÅFF ojämna. 1X

5. Marseille - Lille 79-14-7
Marseille alldeles för stora favoriter. Lille förlorade premiären men ska inte räknas bort här. Jag helgarderar på värde.

6. Mönchengladbach - H. Berlin 39-31-30
Mönch. tapapde 3-0 till 3-3 borta mot Bochum i premiären, svagt. Berlin vann som väntat premiären och som oddsen indikerar är detta en jämn match. 12 för mig men helgardering skulle kunna vara bättre.

7. Schalke - Bochum 78-15-7
Trots Bochums comeback senst så tror jag inte alls på dem i år. Schalke starkare och ska vinna enkelt. Säker 1:a

8. Bilbao - barcelona 12-21-67
Supercupen blir en repris på copa del rey-finalen. Då vann BArcelona med 4-1 men idag tror jag de förlorar. Detta är match 1 av 2 i Super cupen och Barca saknar, Zlatan, Messi mfl.
Bilbao har kvalat till Europaligan i sommar och är mer i matchform. Chansar på säker 1:a.



Systemet 144 rader
1X2
X2
1X
1X
1X2
12
1
1

4 kommentarer:

Gustav sa...

Bara Supercupmatchen kvar nu, allt annat har ju gått in. Så nu följer jag Athletic Bilbao - Barcelona med spänning och hoppas förstås att Bilbao kan vinna så man får njuta av 8 rätt. Det var ju rätt nära igår också Mårten.

Tack för dina tips!

Michael sa...

Synd på bilbao matchen, riktigt snyggt spelat på resten av kupongen.

Gustav sa...

Håller med Mr Mike där. Tackar för båda helgens Topptipsförslag Mårten.

eyebet.net sa...

Varför hade du inte Barca? 1-2 allafall!
jaja lycka till