06 augusti 2009

Torsdagsspel

Idag har jag 3 spel, 2 i EL-kvalet och en rugbymatch som spelas fredag morgon i Australien (NRL).


Legia Warzawa - Bröndby 1
Se motivering i topptipset. Warzawa känns underskattade av bookies och 2,25 är bra.

Sigma Oloumouc - Aberdeen 1(-1)
5-1 till Sigma i Skottland och givetvis är matchen över. Aberdeen saknar ett par spelare men har i stort sett samma lag som senast. Sigma kan jag inte mycket om men de kommer enl. uppgift satsa på matchen och jag tror segersiffrorna blir stora igen. Man är klassen bättre än Aberdeen, som kommer använda denna match som test inför ligapremiären mot Celtic nästa vecka. 2,40 känns bra på handikappspelet.

Melbourne - Nth Queensland 1 (-6)
NQ har aldrig vunnit här (på de 6 försök man haft) och inget talar för vinst nu heller. På de två senaste åren har det blivit i snitt 37 poängs vinst för Melbourne mot NQ och jag tror på runt 20 poäng denna gång. Man brukar slå NQ även borta och jag tycker linen är alldeles för låg här och spelar givetvis -6.

Inga kommentarer: