24 augusti 2009

Spel i Premier League

Idag har jag hittat ett mycket bra värdespel i PL.

Liverpool - Aston V 2
Liverpool har blivit löjligt stora favoriter i denna match. Det är mycket troligt att de vinner denna match men oddsen på AV är slldeles för höga. Liverpool inledde med förlust mot Spurs och då stämde inte mycket och sedan slog man Stoke. Av dessa matcher kan man inte dra slutsatsen att Liverpool är titelkandidater ännu. AV tippas, som vanligt, strax under top 4 och även om de inledde med förlust mot Wigan så kan de skrälla här. Det som stör är returmatchen mot R. Wien i EL-kvalet där man måste vända 0-1 från bortamatchen. Statstik talar för Liverpool som har 16 raka utan förlust mot AV och man vann 5-0 ifjol. Men spelet mot Spurs var vissa stunder så illa att jag vill se mer av Liverpool innan jag spelar till de löjliga odds som erbjuds här.
Liverpool har defensiva problem idag med Agger och Aurelio fortfarande borta och troligen saknas även Skrtl mfl.
Villa har tveksamheter kring en sjuk Carew och man har även gett Luke Young ledigt då hans bror dog nyligen under en Kretasemester.
Som sagt, Liverpool vinner troligen detta men AV:s chanser är större än de 9,00 och mer som lätt kan hittas på dem.

1 kommentar:

DejanT sa...

Hej!

Det var en intressant resonemang kring matchen. Jag kommer att köra x2 på dubbelchans. Det enda jag vet är att Liverpool traditionellt gör bra matcher mot Villa.